صفحه-اصلى/فلسطين

گزارشی از تجاوزات "اسرائیل" علیه ملت فلسطین از آغاز سال جاری تاکنون

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

واحد پیگیری شهرک سازی در پژوهشکده کاربردی "اریج" تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین و دارایی هایشان در کرانه باختری و قدس اشغالی از آغاز سال جاری تا به امروز را رصد کرد.
اریج با انتشار گزارشی که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاری تاکنون مساحت وسیعی از زمین های فلسطینیان را مصادره و صدها باب خانه و تعدادی از تاسیسات آنان را ویران و دستور توقف ساخت تعداد زیادی از واحدهای مسکونی فلسطینیان را صادر کرده اند.
در این گزارش آمده است که اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاری شروع به ساخت بخش هایی از دیوار حایل در منطقه "بیرعونه" واقع در شهر بیت جالا از استان بیت لحم کرده اند.
درگزارش حاضر می خوانیم که اشغالگران صهیونیست در همین بازه زمانی همچنان به شهرک سازی خود در اراضی اشغالی فلسطین ادامه می دهند، هدف از این شهرک سازی محاصره کامل کرانه باختری و قدس اشغالی است.
د
ر گزارش مذکور تصریح شده است که دولت اسرائیل از شهرک سازی در کرانه باختری به شدت حمایت می کند و بودجه های هنگفتی را به آن اختصاص داده است.
بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست در ماه آوریل گذشته به تجاوزات خود علیه فلسطینیان شدت بخشیدند، آنان در این ماه 62 بار به فلسطینیان و دارایی های آنان یورش بردند و به مقدساتشان در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس تعرض کردند.  
در این گزارش می خوانیم که 22 مورد از تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست در استان قدس و 12 مورد در استان نابلس و 11 مورد در استان الخلیل رصد شده است.
اریج در این گزارش 24 مورد تعرض به اماکن باستانی و دینی فلسطین را رصد کرده است.
بر مبنای گزارش منتشره، شهرک نشینان صهیونیست به تعرضات خود به اماکن دینی و باستانی فلسطینیان در هفته آخر ماه آوریل شدت بخشیدند. 

این گزارش تاکید می کند که شهرک نشینان صهیونیست در بازه زمانی مذکور 14 بار با حمایت نظامیان اسرائیلی دست به تظاهرات زده و علیه فلسطینیان شعارهای نژاد پرستانه دادند و 13 بار به سوی شهروندان فلسطینی تیراندازی کرده و با خودرو به سمت آنان حمله ور شدند.
بر اساس این گزارش، دشمن صهیونیستی در ماه مذکور 100 هکتار از زمین های استان های سلفیت و نابلس را مصادره کرد. 
واحد پیگیری شهرک سازی پژوهشکده اریج در گزارش خود خاطرنشان ساخت که دایره مدنی اسرائیل و شهرداری صهیونیستی قدس در ماه مذکور دستور تخریب 60 باب خانه و تاسیسات در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس را صادر کردند. 
طبق این گزارش، نظامیان اسرائیلی در ماه آوریل 49 باب خانه و 29 تاسیسات کشاورزی را ویران و 247 اصله درخت را از ریشه قطع کردند. 


متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018