صفحه-اصلى/فلسطين

سازمان ملل: جنگ غزه موجب آوارگی 70 هزار فلسطینی گردید

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوست "اوچا" اعلام کرد که در جریان جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 میلادی 70 هزار فلسطینی آواره شدند.
این سازمان بین المللی در گزارشی که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین نمابر شد، تصریح کرد که فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه شرایط رقت باری را تجربه می کنند. 
در این گزارش آمده است که همزمان با شکل گیری انتفاضه قدس در یکم ماه اکتبر سال گذشته میزان تلفات جانی در نوار غزه افزایش یافته است.
در گزارش حاضر می خوانیم که شهرک نشینان صهیونیست از زمان آغاز این حرکت خودجوش مردمی نزدیک به 11 هزار و 200 اصله درخت در کرانه باختری را از ریشه قطع کرده اند که این رقم از سال 2006 بی سابقه بوده است.
بر اساس این گزارش، تا پایان سال 2015 تعداد اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیلی به بیش از 6 هزار نفر رسید که از سال 2010 تاکنون بی سابقه بوده است.این در حالی صورت می گیرد که تعداد کودکان اسیر فلسطینی هم به 422 تن افزایش یافت که این رقم از سال 2008 تاکنون بی سابقه بوده است.  
اوچا اعلام کرد که تبعید همچنان ملت فلسطین را نگران کرده است،این اقدام در حالی صورت می گیرد که همچنان 70 هزار فلسطینی به خاطر ویرانی خانه هایشان در جریان جنگ تابستان سال 2014 در شرایط رقت باری و اسفباری به سر می برند.
طبق این گزارش، محاصره تحمیلی نوار غزه که وارد دهمین سال خود شده است، موجب تضییع حقوق حقه فلسطینیان شده است، مصر نیز همچنان به بستن گذرگاه رفح ادامه می دهد.

این نهاد بین المللی خاطرنشان ساخت که میانگین تبعید در کرانه باختری طی 4 ماه نخست سال جاری افزایش یافته است، دشمن صهیونیستی با بولدوزر شمار زیادی از خانه های فلسطینیان ساکن این منطقه را ویران کرده است.   

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018