صفحه-اصلى/گزارش

تداوم کابوس عملیات های دریایی برای رژیم صهیونیستی؛

کماندوهای دریایی حماس از خطرناک ترین تهدیدات در جنگ آتی خواهند بود

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

روزنامه های صهیونیستی اعلام کردند که سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی همچنان زرادخانه نظامی جنبش حماس را زیر نظر دارند و از هیچ تلاشی برای کسب اطلاعات درباره آن دریغ نمی کنند؛ چرا که نگران این مساله هستند که حماس در جنگ آتی احتمالی میان طرفین ارتش صهیونیستی را غافلگیر کند و در همین حال، مراکز پژوهشی تل آویو رویکردهای جنبش حماس را به دقت زیر نظر دارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع صهیونیستی، تنها چیزی که باعث نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست می شود، تنها تونل های مقاومتی حماس نیست، بلکه نیروی دریایی این جنبش هم که تمرین ها و مانورهای گسترده ای را پشت سر می گذارند، یکی از مسائل اصلی است که تل آویو از آن احساس خطر می کند.

در همین راستاع اساف جبور تحلیلگر مسائل نظامی خاطر نشان کرد که پروژه تونل های مقاومتی همچنان در راس اولویت های جنبش حماس قرار دارد، اما با این وجود گردان های قسام باید گزینه های جایگزین بیشتری برای به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی پیدا کند.

این تحلیلگر صهیونیست مدعی شد که کشف محموله لباس های نظامی مخصوص غواصی در گذرگاه کرم ابو سالم توسط نظامیان صهیونیست و عناصر سازمان اطلاعاتی شاباک، تنها نشانگر مشتی از توان نظامی گسترده این جنبش است که در راستای آماده سازی خود برای جنگ آتی آنرا تقویت می کند.

وی افزود: «یگان رسانه ای و تبلیغات جنبش حماس، مبارزان گردان های قسام را به قهرمان های واقعی تبدیل کرده است و از اظهارات سخنگوی ارتش صهیونیستی درباره حملات کماندوهای دریایی قسام به عنوان فیلم های تبلیغاتی به نفع این جنبش استفاده می کند. این یگان همچنین به خوبی تمرین های روزمره و آموزش های نظامی مبارزان حماس به منظور کسب آمادگی برای جنگ آتی را به دقت به تصویر کشیده است.»

جبور تاکید کرد که در این تمرین ها، فعالان حماس از تجهیزات مدرن غواصی استفاده می کنند تا در تاریکی شب شنا و اقدام به تیراندازی با استفاده از مسلسل های کلاشینکوف از دریا و خشکی کنند.

وی همچنین مدعی شده است که این فیلم ها به اهرم هایی برای جذب جوانان داوطلب خدمت در یگان کماندوهای دریایی تبدیل شده اند که به دلایل محرمانه تعداد اعضا و درجه های نظامی فرماندهان آنها اعلام نمی شود.

فرمانده یگان کماندوهای دریایی رژیم صهیونیستی هم در گفتگویی با روزنامه صهیونیستی "یدیعوت أحرونوت" اعلام کرده بود که حماس به صورت شبانه روزی به تلاش های خود برای تقویت نیروی دریایی اش ادامه می دهد.» وی در عین حال به شهرک نشینان صهیونیست هشدار داده و گفته بود که «عملیات کماندوهای دریایی قسام در نزدیکی پایگاه صهیونیستی زیکیم در جریان جنگ تابستان 2014 نوار غزه می تواند در آینده نزدیک هم تکرار شود و حماس می تواند مشابه همین عملیات را که باعث غافلگیری سازمان اطلاعات و ارتش صهیونیستی شد، در عکا، حیفا و الخضیره هم اجرا کند.»

وی در پاسخ به سوال روزنامه یدیعوت، تنها راه مقابله با قدرت نیروی دریایی حماس را ضربه زدن به آن در عمق اراضی باریکه غزه عنوان کرده و مدعی شده بود که بهترین دفاع، حمله است.

از سوی دیگر، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در اقدامی که نشانگر نگرانی این رژیم از قدرت مقاومت فلسطین بود، اقدام به برگزاری مانوری گسترده برای آموزش نحوه مقابله با عملیات های نفوذ مبارزان حماس به میادین گازی و مصادره آنها کرد.

روزنامه یدیعوت اعلام کرد که در این مانور، حمله کماندوهای دریایی گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس به یکی از میادین گازی و مصادره آن و نیز در دست گرفتن سامانه فنی استخراج گاز از این میدان شبیه سازی شده بود.

این روزنامه خاطر نشان کرد که سناریویی که باعث نگرانی بیشتر مقامات صهیونیستی می شود، احتمال نزدیک شدن کماندوهای دریایی قسام به یک میدان گازی این رژیم از طریق قایق های ماهیگیری یا تجهیزات غواصی و سپس سیطره آنها بر این میدان گازی و به اسارت گرفتن تمامی کارکنان آن است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018