صفحه-اصلى/فلسطين

نخستین کشتی کمک های بشردوستانه ترکیه فردا به سمت نوار غزه حرکت می کند

استانبول ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نخستین کشتی حامل کمک های بشر دوستانه ترکیه فردا جمعه از بندر مارسین ترکیه به سمت بندر اسدود رژیم صهیونیستی حرکت می کند تا طبق توافقات صورت گرفته با این رژیم در قالب توافق عادی سازی روابط، محموله این کشتی پس از بازرسی امنیتی از طریق راه زمینی به نوار غزه انتقال داده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری بین المللی "آناتولی" ترکیه، کار بارگیری کشتی موسوم به "لیدی لیلی" دیروز چهارشنبه در بندر بین المللی "مارسین" ترکیه انجام شده است و این کشتی قرار است با 11 هزار تن کمک های بشردوستانه و مواد غذایی و هزاران عروسک برای کودکان غزه به سمت بندر اسدود در فلسطین اشغالی حرکت کند.  

از جمله کالاهای بارگیری شده در کشتی می توان به 5 تن آرد، 20 هزار تن شکر و برنج و دیگر اقلام مواد غذایی اشاره کرد که این کمک ها از سوی اداره حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و نیز سازمان هلال احمر ترکیه به مردم غزه هدیه شده است.

گفتنی است که بر اساس توافقنامه عادی سازی روابط که اخیرا میان ترکیه و رژیم صهیونیستی به امضا رسید، آنکارا می تواند کمک های خود را از راه دریایی به بندر اسدود در فلسطین اشغالی ارسال کند تا پس از تفتیش و بازرسی امنیتی، از راه دریایی و توسط کامیون ها به نوار غزه انتقال داده شوند. این اقدام در راستای کاهش شدت محاصره غزه و رفع نیازهای ساکنان این منطقه صورت می گیرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018