صفحه-اصلى/فلسطين

افسر صهیونیستی: سیسی بیشتر از تل آویو با حماس دشمنی دارد

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یک افسر عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دشمنی دولت مصر با حماس به مراتب بیشتر از دشمنی رژیم صهیونیستی با این جنبش است و مصر بیش از آنچه که انتظار می رفت باریکه غزه را تحت فشار و محاصره قرار داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو، روزنامه "دی اسکونومیست" انگلیس اخیرا طی گزارشی به بررسی تقویت بی سابقه روابط مصر و رژیم صهیونیستی پرداخته است و طی آن به نقل از یک افسر عالی رتبه ارتش صهیونیستی آورده است که دشمنی سیسی با حماس به مراتب شدیدتر از دشمن این رژیم با حماس است.

در این گزارش آمده است که برخی افسران و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی گفته اند که همکاری میان رژیم صهیونیستی و اردن و مصر به طرز قابل ملاحظه ای افزایش و گسترش یافته است.

در چارچوب این همکاری ها، جنگنده های بدون سرنشین و پهبادهای رژیم صهیونیستی بارها پایگاه های گروه داعش در شبه جزیره سینا را هدف حمله قرار داده اند که آژانس خبری بلومبرگ آمریکا که روابط خوب و نزدیکی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دارد اخیرا از این مساله را فاش کرد.

ژنرال یائیر گولان رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با آژانس خبری مذکور تصریح کرد که سطح روابط قاهره و تل آویو تا جایی پیشرفته داشته که قبلا بی سابقه بوده است این تقویت روابط هیچ ارتباطی به دوستی دو طرف یا وجود نقاط مشترک ندارد و نمی توان آن را به همکاری با آمریکا تشبیه کرد اما در هر حال این می تواند نقطه آغاز خوبی باشد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دو هفته پیش در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر در قدس اشغالی به بررسی بهبود  روابط  و همکاری میان قاهره و تل آویو پرداخت و طرفین در این دیدار خواستار علنی کردن این روابط و عدم اکتفا به قرارداد صلح میان دو طرف شدند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا بارها از بهبود روابط با مصر که آن را محور متعادل و میانه رو می داند سخن به میان آورده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018