صفحه-اصلى/فلسطين

کارنامه مقاومت در هفته ای که گذشت

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتفاضه قدس به قوت خود باقی است و طی هفته گذشته، 6 مورد عملیات مقاومتی به وقوع پیوست که طی آن 8 صهیونیست زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هفته گذشته 6 عملیات مقاومتی از جمله عملیات تیراندازی و زیرگیری با خودرو و 3 مورد حمله با سلاح سرد در کرانه باختری به وقوع پیوسته است و علاوه بر این، 70 مورد درگیری میان اشغالگران صهیونیست و فلسطینیان به ثبت رسیده است که طی آن ده ها فلسطینی زخمی شدند.

روز شنبه گذشته 2/7/2016 چهار شهروند فلسطینی به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست و 4 نفر هم به ضرب گلوله ساچمه ای زخمی شدند و شمار دیگری نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند. در این روز 13 مورد درگیری میان صهیونیست ها و فلسطینیان در قدس، الخلیل، بیت لحم و نابلس به ثبت رسید.

همچنین روز یکشنبه نیز یک نظامی صهیونیست نیز در درگیری های اردوگاه قلندیا در قدس اشغالی زخمی شد. در این روز نظامیان صهیونیست در این اردوگاه هدف تیراندازی قرار گرفتند و 5 فلسطینی هم به ضرب گلوله جنگی صهیونیست ها و 2 نفر هم به ضرب گلوله ساچمه ای زخمی شدند. روز یکشنبه 8 مورد درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست ها در قدس، الخلیل و بیت لحم به وقوع پیوست.

روز دوشنبه هم جوانان فلسطینی با اشغالگران در اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی درگیر شدند  و چندین شهروند فلسطینی به ضرب گلوله جنگی و ساچمه ای زخمی شده و عده ای نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

اواسط هفته گذشته جمیله داود جار ساکن روستای زاویه در مجاورت سلفیت به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شدت زخمی شد. صهیونیست ها مدعی شدند که وی قصد حمله به آنان با سلاح سرد را داشته است.

از سوی دیگر، در درگیری های الخلیل، نابلس و سلفیت نیز 2 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله جنگی و 4 نفر دیگر به ضرب گلوله ساچمه ای زخمی شدند.

روز چهارشنبه نیز 4 صهیونیست از جمله 3 نظامی در عملیات مقاومتی شهرک صهیونیست نشین نفیه دانیال زخمی شدند. در این عملیات جوانی فلسطینی با خودرو اقدام به زیرگیری صهیونیست ها کرد. یک شهرک نشین نیز در این روز در مجاورت قدس هدف سنگ اندازی قرار گرفته و زخمی شد.

نظامیان صهیونیست روز پنجشنبه هنادی محمود رشید دختر جوان 22 ساله فلسطینی را به بهانه تلاش برای اجرای عملیات مقاومتی بازداشت کردند. همچنین  نائل سلیمان صلح نوجوان 18 ساله فلسطینی ساکن بیت لاهیا در شمال نوار غزه نیز بر اثر جراحت های سال گذشته به شهادت رسید.

روز پنجشنبه 9 مورد درگیری میان صهیونیست ها  و فلسطینیان به ثبت رسید.

روز گذشته هم یک شهرک نشین صهیونیست زخمی شده و یک جوان اردنی نیز به ضرب گلوله صهیونیست ها زخمی شد.

در درگیری های الخلیل نیز 7 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شدند.

روز جمعه 11 مورد درگیری در رام الله، الخلیل، بیت لحم، نابلس، قلقیلیه و فلسطین اشغالی 1948 به ثبت رسیده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018