صفحه-اصلى/فلسطين

حماس: انتخابات موجب پیشبرد آشتی ملی می شود نه تعطیلی آن

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی که قرار است هشتم ماه اکتبر برگزار شود، هرگز نمی تواند مانعی بر سر راه پرونده آشتی ملی باشد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، حازم قاسم دیروز دوشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که به رغم سرگرم بودن به موضوع انتخابات، از هر تلاش و تحرکی برای پیشبرد و تحقق آشتی ملی فلسطین استقبال می کنیم.

قاسم اشاره کرد که انتخابات شهرداری ها به هیچ وجه جایگزین تلاش های صورت گرفته برای تحقق آشتی ملی نمی باشد، بلکه انتخابات گامی در مسیر برداشتن دودستگی و اختلافات داخلی و سر و سامان دادن به اوضاع داخلی و در نهایت رسیدنی به تحقق آشتی ملی است.

وی تاکید کرد که انتخابات می تواند سرآغازی برای شراکت ملی فلسطینیان در نظامی سیاسی حاکم بر کرانه باختری و نوار غزه و اقدامی مهم در راستای تحقق نهایی آشتی ملی باشد.

سخنگوی حماس از آمادگی کامل جبش متبوعش برای شرکت در گفتگوها و نشست های آشتی ملی در جریان انتخابات یا پس از آن شد و تاکید کرد که برچیدن دودستگی و تحقق آشتی ملی دو گزینه استراتژیک و راهبردی برای حماس است و این جنبش از میزبانی هر طرفی برای گفتگوهای آشتی ملی فلسطین استقبال می کند.

لازم به ذکر است که عزام احمد مسئول پرونده آشتی ملی از جنبش فتح روز گذشته در اظهاراتی مطبوعاتی مدعی شده بود که آشتی ملی فلسطین به خاطر انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی تعطیل مانده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018