صفحه-اصلى/فلسطين

افشاگری الجزیره قطر درباره سرنوشت دو عضو ربوده شده حماس در مصر

قاهره ـ مرکز طلاع رسانی فلسطین

2 نفر از 4 جوان فلسطینی ربوده شده در داخل اراضی مصر پس از ورودشان از طریق گذرگاه رفح به این کشور به منظور تکمیل تحصیلات خود، در زندان های مصر در قاهره نگهداری می شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه الجزیره قطر تصاویر لو رفته گروهی از جوانان بازداشت شده در سالنی بزرگ در یکی از زندان های مصر را پخش کرد که "عبد الدایم ابو لبده" یکی از آنها بود که در تصویر مذکور کنار دیوار نشسته است و "یاسر زنون" یکی دیگر از این 4 جوان ربوده شده در کنار دیوار دیگر روی زمین دراز کشیده است. این دو نفر در شرایط بسیار سختی به همراه دیگر جوانان بازداشت شده در یکی از بازداشتگاه های امنیتی در شهر قاهره ـ پایتخت مصر ـ به نام "لاظوغلی" به سر می برند.

ابو عبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در جریان سخنرانی یکشنبه شب گذشته خود در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه اعلام کرد که فرماندهی گردان های قسام تاکید می کند که پرونده این 4 جوان ربوده شده باز است و این گردان ها تمام تلاش خود را برای باز گرداندن این جوانان به آغوش خانواده هایشان انجام می دهد.

این جوانان فلسطینی به نام های "یاسر وزنون"، "حسین زبده"، "عبد الله ابو الجبین" و "عبد الدایم ابو لبده" در تاریخ 19 آگوست سال گذشته و پس از عبور از گذرگاه رفح و ورود به اراضی مصر، در منطقه سینا توسط افراد ناشناس ربوده شدند. این افراد قصد سفر به ترکیه برای تکمیل تحصیلات خود و یا طی مراحل درمانی را داشتند.

گردان های قسام در آن زمان اعلام کردند که این جوانان از اعضای این گردان ها هستند. جنبش حماس هم مراجع مصری را مسئول کامل سلامتی و جان این افراد ربوده شده اعلام کرد و خواستار آزادی هر چه سریعتر آنها شد.


متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018