صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

اعتراف نتانیاهو به ناتوانی خود در برکناری برخی وزرا مانند لیبرمن و بنت

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ناتوانی خود در برکنار برخی وزرای دولت خود و در راس آنها اویگدور لیبرمن وزیر جنگ و نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش که در زمان جنگ اخیر غزه در تابستان سال 2014 هم انتقادات شدیدی به وی مطرح می کردند، اعتراف کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو در توجیه ناتوانی خود برای برکناری این وزرا مدعی شد که «در شیوه حکومتی ما، سیستم ائتلاف دولتی مشکل ساز است و (با برکناری برخی وزرا) ممکن است دولت سقوط کند. اینجا نظام ریاستی حاکم نیست و من نمی توانم آنها را برکنار کنم.»

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این اظهارات نتانیاهو در جریان دیدارهای اخیر وی با خبرنگاران و اصحاب رسانه مطرح شده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدارها به گزارش ناظر دولت صهیونیستی درباره جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 اشاره کرده است که قرار است به زودی منتشر شود و برخی قسمت های لو رفته از آن نشان می دهد که در این گزارش از نتانیاهو انتقاد شده است.

نتانیاهو در واکنش به این مساله اعلام کرده است که «اصلا نمی دانم چه نیازی به تحقیق ناظر دولت درباره جنگ غزه است. همه ارتش جهان از عملکرد ما در این جنگ درس می گیرند!»

وی در واکنش به انتقادات از "میری ریگیو" وزیر فرهنگ اسرائیل هم تصریح کرد که وی مسئول عرصه فرهنگ در اسرائیل نیست، بلکه عهده دار این مسئولیت دانشگاه ها و رسانه ها هستند و شما دقیقا می داند که چه کسانی این عرصه ها را در دست دارند. نتانیاهو با این سخنان خود سعی در اشاره به این مساله داشت که جریان چپگرای صهیونیستی کنترل دانشگاه ها و محافل رسانه ای را در اختیار دارد.

گفتنی است که لیبرمن و بنت در جریان جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 انتقادات شدیدی را از نتانیاهو مطرح می کردند و خواستار اشغال کل باریکه غزه و نابودی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در این منطقه بودند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018