صفحه-اصلى/فلسطين

زخمی شدن 35 نفر و بازداشت 25 تن دیگر در درگیری های نابلس

نابلس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

آتش خشم فلسطینیان معترض به رفتارهای عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با شهروندان فلسطینی بار دیگر دامن آنها را گرفت و شهر نابلس چهارشنبه شب گذشته و بامداد امروز پنجشنبه دوباره صحنه درگیری های شدید میان جوانان فلسطینی و عناصر سرویس های امنیتی تشکیلات بود که در جریان آن دست کم 35 نفر زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این درگیری ها که کانون آن محله های راس العین، کشیکه، طلعة صلاح الدین، کروم عاشور و داخل بخش قدیمی نابلس بود، 35 فلسطینی در اثر استنشاق گازهای اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

یک امدادگر سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نیروهای این سازمان پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر مسموم شدن تعدادی از فلسطینیان در اثر استنشاق گازهای اشک آور در بخش قدیمی نابلس، راهی این منطقه شدند و به 35 نفر از فلسطینیان امداد رسانی کردند.

جوانان فلسطینی به نشانه اعتراض به سرکوبگری های عناصر امنیتی تشکیلات رام الله لاستیک های خودروها را آتش زدند و نیروهای تشکیلات نیز به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

در همین حال، لؤی زریقات سخنگوی پلیس فلسطین از بازداشت 25 نفر از شرکت کنندگان در این درگیری ها و اخذ تعهدهای کتبی از آنها و حتی احضار والدین شان خبر دادند.

گفتنی است که شهر نابلس پس از کشته شدن احمد حلاوه (50 ساله) از فرماندهان گردان های شهدای الاقصی در اثر شکنجه های عناصر سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله در زندان جنید به صحنه اعتراضات و درگیری های گسترده فلسطینیان با ماموران امنیتی تبدیل شده است و این وضعیت، علاوه بر جنبش های اسلامی و مقاومتی مانند حماس و جهاد اسلامی، انتقادات رهبران جنبش فتح و دیگر گروه های عضو سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" از رفتار تشکیلات خودگردان را هم به دنبال داشته است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018