صفحه-اصلى/فلسطين

سومین روز اعتصاب سراسر در نابلس در اعتراض به اعدام "احمد حلاوه"

نابلس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شهر نابلس در جنوب کرانه باختری برای سومین روز متوالی شاهد اعتصاب تجاری سراسری در اعتراض به کشته شدن "احمد حلاوه" از فرماندهان گردان های شهدای الاقصی به دست عناصر سرویس های امنیتی در زندان است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اعتصاب ها که از روز سه شنبه و تنها چند ساعت پس از اعلام خبر کشته شدن احمد حلاوه در بخش قدیمی نابلس آغاز شده است، برای سومین روز همچنان ادامه دارد.

اتحادیه کسبه و بازاریان نابلس چهارشنبه شب گذشته اعلام کرده بود که این اعتصاب امروز پنجشنبه پایان خواهد یافت، اما اتاق بازرگانی خواستار تداوم اعتصاب و پایبندی تمامی کسبه به این تصمیم شد و بازاریان این شهر هم عملا به این تصمیم پایبند ماندند.

تصاویر منتشر شده توسط فعالان شبکه های ارتباط جمعی نشان می دهد که مغازه های نابلس امروز پنجشنبه هم مانند دو روز قبل تعطیل است.

در همین راستا، شهر نابلس بار دیگر چهارشنبه شب گذشته و بامداد امروز پنجشنبه صحنه درگیری های شدید میان جوانان فلسطینی و عناصر سرویس های امنیتی تشکیلات بود که در جریان آن دست کم 35 نفر زخمی شدند.

در این درگیری ها که کانون آن محله های راس العین، کشیکه، طلعة صلاح الدین، کروم عاشور و داخل بخش قدیمی نابلس بود، 35 فلسطینی در اثر استنشاق گازهای اشک آور دچار حالت خفگی شدند. جوانان فلسطینی به نشانه اعتراض به سرکوبگری های عناصر امنیتی تشکیلات رام الله لاستیک های خودروها را آتش زدند و نیروهای تشکیلات نیز به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

در همین حال، لؤی زریقات سخنگوی پلیس فلسطین از بازداشت 25 نفر از شرکت کنندگان در این درگیری ها و اخذ تعهدهای کتبی از آنها و حتی احضار والدین شان خبر دادند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018