صفحه-اصلى/گزارش

رژه گردان های قسام... نمایش اقتدار نظامی و تزریق امید به فلسطینیان

رفح ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

جلوی یکی از درهای اتاقک نمادین نگهداری نظامیان اسیر رژیم صهیونیستی، عناصر یگان سایه گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" ایستاده اند تا برای اولین بار از یکی از مهمترین ابزارهای کاری خود پرده بردارند و این اتاقک اشاره به وجود اسرای زنده صهیونیستی در دست حماس دارد که اظهارات ابو عبیده سخنگوی گردان های قسام هم مهر تاییدی بر آن بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این ظهور اعضای یگان سایه قسام در صحنه، به نوبه خود اقدامی غافلگیر کننده و بی سابقه بود؛ چرا که اعضای این یگان که مسئول نگهداری از نظامیان اسیر صهیونیستی است، اکثرا در ملأ عام حاضر نمی شوند.

این دلاورمردان قسامی افتخارات فرماندهان بزرگ این گردان ها مانند عطار و ابو شماله و برهوم را ـ که در جریان جنگ 51 روزه غزه به شهادت رسیدند ـ فراموش نکرده اند و در جریان رژه نظامی تصاویر آنها را در دومین سالگرد شهادت شان در دست گرفته بودند.


در طرف مقابل این اتاقک، فرزندان این سه فرمانده شهید قسامی با لباس نظامی ویژه گردان های قسام بر روی سن مراسم حاضر شده اند تا با پوشش انقلابی فلسطینی به همه جهانیان ثابت کنند که راه پدران شان را ادامه خواهند داد و به راهکار جهاد و مقاومت پایبند هستند.


رژه نظامی باشکوه

در دو طرف خیابان منتهی به میدان شهدا در وسط شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه، مبارزان گردان های قسام آماده اجرای مراسم رژه نظامی باشکوه هستند که جمع کثیری از شهروندان فلسطینی را به خیابان ها کشانده است.

این رژه باشکوه در سالگرد به آتش کشیده شدن مسجد مبارک الاقصی و شهادت اسماعیل ابو شنب از فرماندهان قسام و سه فرمانده شهید این گردان ها به نام های رائد عطار، محمد ابو شماله و محمد برهوم برگزار شد.

مبارزان قسام با خودروهای چهار چرخ متحرک یا دو دیفرانسیل در خیابان های شهر گشت زنی می کردند و شعارهای حماسی و آتشین توسط مبارزان پیاده نظام که مانند موجی عظیم همراه آنها حرکت می کردند، سر داده می شد. در این رژه نظامی باشکوه، یگان های رزمی مختلف گردان های قسام حضور داشتند.


موشک های قسام

در میان جمع کثیری از شهروندان فلسطینی که در میدان نجمه گرد هم آمده بودند، یگان توپخانه قسام با موشک های پیشرفته ظاهر شد. نخستین موشک، "شماله" نام داشت که برگرفته از نام شهید محمد ابو شماله فرمانده شهید قسام است و با حروف "SH" بر روی آن کد گذاری شده بود. دومین موشک "عطار" نام داشت که متبرک به نام رائد عطار دیگر فرمانده شهید قسام بود و با حرف "A" رمزگذاری شده بود. در کنار این دو موشک نیز موشک های 107 دیده می شد که این گردان ها در جریان جنگ اخیر غزه از آنها برای موشک باران شهرک های صهیونیست نشین استفاده کرد.


گردان های قسام همچنین در نخستین سالروز نبرد العصف الماکول از دو موشک عطار و شماله رونمایی کرده بود تا در ادامه عملکرد و توان این موشک ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

در بخش دیگری از این مراسم، کماندوهای دریایی قسام یا همان "قورباغه های انسانی" با لباس های سیاه رنگ شان که برای همه ساکنان غزه شناخته شده است، نمایان شدند. این کماندوها یکی از مهمترین و بزرگترین شاهکارهای قسام در جریان نبرد العصف الماکول بودند.

نقابدارانی با چفیه های قرمز

در میان فریادهای مردان و هلهله زنان، ابو عبیده سخنگوی گردان های قسام بر روی سن ویژه مراسم ظاهر شد تا به همه جهانیان اعلام کند که مقاومت و در راس آن گردان های قسام حتی یک لحظه هم از آماده سازی خود برای نبرد آتی دست برنخواهد داشت.


سخنگوی گردان های قسام در این سخنرانی خود پیام های متعددی به طرف های مختلف ارسال کرد که از مهمترین آنها می توان به این مساله اشاره کرد که «محاصره نتوانسته است و نمی تواند جلوی توسعه توان نظامی ما و آمادگی برای نبرد آتی را بگیرد.»

وی ضمن هشدار به دشمن صهیونیستی نسبت به تداوم اقدامات ظالمانه خود علیه اسرای فلسطینی دربند زندان های این رژیم، اعلام کرد که با نظامیان اسیرتان در غزه همان رفتاری را خواهیم کرد که شما با اسرای ما در زندان هایتان می کنید. وی افزود:«دشمن بداند که با اسرای آن همان رفتاری را خواهیم کرد که این رژیم با اسرای فلسطینی دربند زندان های خود می کند.» این اظهارات ابو عبیده همچنین اشاره به وجود نظامیان اسیر صهیونیستی نزد گردان های قسام داشت که در جریان نبرد العصف الماکول یا همان جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 به اسارت گرفته شده اند.

در صحنه ای دیگر، بر روی دیوار یکی از ساختمان های مجاور محل برگزاری مراسم، تصویر بزرگی از 4 جوان فلسطینی ربوده شده در اراضی مصر نصب شده بود که نشان می داد گردان های قسام آنها را فراموش نکرده است و ابو عبیده هم در سخنرانی خود بر آن تاکید کرد.

پیام های اقتدار و امید

ایاد قرایری نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی فلسطین هم به نوبه خود اعلام کرد که گردان های قسام 2 سال پس از پایان جنگ غزه تلاش می کند مسائل را هم چنان زنده نگه دارد که از جمله آنها می توان به پرونده نظامیان اسیر صهیونیستی اشاره کرد که از مهمترین دستاوردهای نبرد العصف الماکول بود.

قرا در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصریح کرد که گردان های قسام می خواهد به خانواده های اسرای فلسطینی اطمینان دهد که وعده اش را از یاد نبرده است و از وجود این نظامیان اسیر مطمئن است.

 وی افزود گردان های قسام این پیام را به مقامات صهیونیستی ارسال کرد که ابتکار عمل را در دست دارد و قدرت نگهداری آنها را دارد. سخنگوی قسام با تاکید بر زنده بودن این نظامیان اسیر دشمن صهیونیستی را که مدعی بود این نظامیان کشته شده اند، بیشتر تحت فشار قرار دهد و تمامی ادعاهای آن درباره کشته شدن این نظامیان و ناپدید شدن اجساد آنها را زیر سوال ببرد.

این نویسنده و تحلیلگر فلسطینی تاکید کرد که مهمترین پیام گردان های قسام خطاب به خانواده های نظامیان اسیر صهیونیستی بود که می خواست آنها را به اعمال فشار علیه دولت صهیونیستی و به جریان انداختن پرونده نظامیان اسیر ترغیب کند.

قرا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که دومین پیام گردان های قسام به تشدید تجاوزات و تحرکات جنگنده های صهیونیستی در مرزهای غزه ارتباط داشت و به این رژیم اعلام کرد که با هر گونه تجاوزی با قدرت مقابله خواهد کرد و مقاومت هم در برابر تحرکات دشمن برای آماده سازی خود برای جنگ آتی، به آماده سازی خود و جمع آوری تجهیزات لازم ادامه می دهد.

وی افزود که گردان های قسام در این مراسم تاکید کرد که از تحرکات داخلی در زمینه انتخابات هم حمایت می کند، اما فاصله لازم با موضع برخی طرف ها که سعی در مشروعیت بخشی به خود را دارند، حفظ می کند. در واقع قسام با این موضع گیری تاکید کرد که مشروعیت اصلی متعلق به مقاومت است و این گردان ها توجهی به کشمکش های سیاسی داخلی ندارد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018