صفحه-اصلى/فلسطين

اعتصاب غذای مبارز لبنانی در فرانسه به منظور همبستگی با اسرای فلسطینی

پاریس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مبارز سرشناس لبنانی که چندین سال است در زندان های فرانسه در حبس به سر می برد، به منظور اعلام همبستگی با اسیر بلال کاید و دیگر اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جورج عبدالله مبارز لبنانی قرار است 3 روز متوالی به منظور همبستگی با اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقتشان در زندان های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا بزند. عبدالله خواستار آزادی اسیر بلال کاید شده است که از حدودو 51 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

همچنین شماری از بازداشت شدگان سیاسی عرب و غیر عرب در زندان های فرانسه نیز همراه با جورج عبدالله به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب غذا می کنند.

این مبارز لبنانی قبلا نیز در 27 سپتامبر 2011 به منظور همبستگی با 200 نفر از اسرای جبهه خلق برای آزادی فلسطین دست به اعتصاب غذا زده بود.

همچنین در 25 فوریه سال 2013 نیز این مبارز لبنانی به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی که در اعتراض به تجاوزات دشمن صهیونیستی اعتصاب غذا کرده بودند و در جریان آن اسیر عرفات جرادات نیز به شهادت رسید، دست به اعتصاب غذا زد.

لازم به ذکر است که جورج عبدالله بیش از 3 دهه است که در زندان های فرانسه بازداشت است. او در سال 1984 به اتهام ترور چارلز رابرت رای دیپلمات آمریکایی و یاکوف برسیمنتوف دیپلمات اسرائیلی بازداشت شد.

دادگاه فرانسه اخیرا تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی زمان آزادی وی را برای چندمین بار به تعویق انداخت. این مساله خشم گسترده حامیان وی در فلسطین و دیگر کشورهای عربی را در پی داشت و تظاهرات های گسترده ای نیز در همین راستا برپا شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018