صفحه-اصلى/فلسطين

حماس ضمن رد ادعای شاباک : محمد حلبی هیچگونه ارتباطی با ما ندارد

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" ادعای شاباک مبنی بر ارتباط با محمد حلبی مدیر سازمان آمریکایی وورد ویژن در نوارغزه و کمک مالی او به این جنبش را رد  کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، عبداللطیف قانوع سخنگوی حماس امروز پنجشنبه در گفتگو با رادیو "صدای الاقصی" اتهامات سازمان شاباک مبنی بر کمک مالی محمد حلبی به این جنبش را به شدت رد و آن را کاملا بی پایه و اساس خواند.

قانوع تصریح کرد که محمد حلبی هیچ ارتباطی با حماس ندارد و هدف از بازداشت وی صرفا اعمال فشار بر ملت فلسطین در گذرگاه های صهیونیستی، تشدید محاصره غزه و جلوگیری از امدادرسانی سازمان های بین المللی به مردم تحت محاصره غزه می باشد.

این در حالی است که رسانه های صهیونیستی ظهر امروز پنجشنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ماه ژوئن گذشته محمد حلبی از فعالان این جنبش در نوار غزه را در گذرگاه بیت حانون بازداشت کرده است.

آنگونه که شاباک اعلام کرده است، دادستانی رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه محمد حلبی را به عضویت و فعالیت در حماس و شاخه نظامی آن و تحویل اموال و دارایی های هنگفت به آن متهم کرده است.

در اتهامات نسبت داده شده به حلبی آمده است که او کمک های مالی زیادی را به حماس به منظور حفر تونل های زیرزمینی تحویل داده است.

رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه محمد حلبی مدیر یکی از شعبه های سازمان غیر دولتی مسیحی بین المللی را به کمک مالی به گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" متهم کرد.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک" در بیانیه ای مدعی شد که سازمان مسیحی آمریکایی "وورد ویژن" که 40 هزار کارمند در سراسر جهان دارد را به کمک مالی به جنبش حماس متهم کرد. این سازمان صهیونیستی تاکید کرد که وورد ویژن 7.2 میلیون دلار به جنبش حماس داده که بخشی از این اموال در اختیار گردان های قسام قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که محمد حلبی از سوی جنبش حماس برای نفوذ در سازمان کمک های بشردوستانه بکار گرفته شده است به گونه ای که حلبی نخست کار خود را به عنوان یک کارمند آغاز کرده و در نهایت توانسته است به سمت مدیریت یکی از شعبه های این سازمان برسد.

بر اساس ادعای شاباک، از زمان رسیدن حلبی به مدیریت یکی از شعبه های این سازمان در سال 2010 تاکنون حدود 60 درصد از بودجه سالانه این سازمان در نوار غزه به حماس و گردان های قسام تحویل داده شده است.

در همین راستا، سازمان وورد ویژن نیز اعلام کرد که هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک مالی این سازمان به حماس و گردان های قسام را ثابت کند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018