صفحه-اصلى/فلسطين

آغاز نبرد کرامت 2/ اعتصاب غذای 400 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

 نزدیک به 400 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از روز گذشته در اعتراض به سیاست های تجاوزکارانه و سرکوبگرانه سازمان زندان های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسرای فلسطینی اعتصاب غذای خود را نبرد "کرامت 2" نامگذاری کرده اند.

این در حالی است که باشگاه اسیر فلسطین روز گذشته اعلام کرد که 80  اسیر دیگر در زندان ریمون به جمع اعتصاب کنندگان غذا پیوسته اند. اسرای فلسطینی در اعتراض به سرکوبگری سازمان زندان های صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند.

این باشگاه در بیانیه ای تاکید کرد که شمار دیگری از اسرا نیز روز یکشنبه آینده به جمع اعتصاب کنندگان خواهند پیوست.

این در حالی است که بیش از 300 اسیر فلسطینی به دلایل مختلفی در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند. 150 نفر از این اسرا در زندان نفحه و 135 نفر در زندان ایشل محبوس هستند و به شدت نسبت به سرکوبگری و تجاوزات سازمان زندان های صهیونیستی معترض هستند. همچنین 40 نفر از اسرای جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان های صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند.

همچنین 5 اسیر دیگر به نام های محمود بلبول، برادرش محمد بلبول مالک قاضی، عیاد هریمی و عمر نزال خبرنگار اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند.

4 نفر از اسرای محکوم به حبس های طولانی مدت نیز اخیرا دست به اعتصاب غذا زده اند.

اسیر ولید مسالمه از استان الخلیل نیز از 18 ماه گذشته در اعتراض به حبس در سلول انفرادی اعتصاب غذا کرده است.

لازم به ذکر است که اعتصاب غذای بلال کاید اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی در اعتراض به بازداشت موقت و عدم آزادی به رغم اتمام دوره محکومیتش وارد 52 امین روز خود شده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018