صفحه-اصلى/فلسطين

جبهه خلق: اسلو 78 درصد از خاک فلسطین را بر باد داد

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
یک رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که امضای توافقنامه اسلو فاجعه ای برای مساله فلسطین و ضربه ای زهر آلود بر پشت ملت فلسطین بود که هنوز هم از آثار و فجایع ناشی از آن رنج می برد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد برکات طی گفتگویی که دایره اطلاع رسانی جبهه خلق منتشر کرد، خاطر نشان ساخته است که مقامات بانفوذ سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" در اتاق های تاریک بر حقوق ملت فلسطین چوب حراج زدند و با ضربه ای که به انتفاضه مردمی بزرگ فلسطینیان زدند، دستاوردهای تاریخی آنرا که به قیمت ریخته شدن خون و مبارزات ملت فلسطین به دست آمده بود، بر باد دادند.

وی افزود توافقنامه اسلو در واقع یک "سند تسلیم" بود که مقامات ساف به رژیم صهیونیستی تقدیم کردند و نظام های مرتجع عربی هم از آن حمایت نمودند.

برکات تاکید کرد که مقامات فلسطینی با امضای توافقنامه اسلو از 78 درصد اراضی فلسطین چشم پوشی کردند و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را که جوهره اصلی منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی به شمار می رود، در معرض تهدید قرار دادند و امروز ملت فلسطین اسیر تعهدات امنیتی، سیاسی و اقتصادی ناشی از این توافقنامه شده است.

وی ضمن درخواست شکستن قید و بند توافقنامه اسلو و تعهدات سیاسی، امنیتی و اقتصادی آن اظهار داشت که این توافقنامه بیانگر اراده ملت ما نیست، بلکه تصمیمی است که یک سری افرادی که تصمیمات سیاسی را به انحصار خود درآورده بودند، اتخاذ کردند.

این رهبر جبهه خلق تصریح کرد که مهمترین هدف توافقنامه اسلو نابودی و ضربه زدن به انتفاضه بزرگ ملت فلسطین بود که رژیم صهیونیستی سال ها از مقابله با آن عاجز مانده بود و خطری بزرگ برای منافع آمریکا و نظام های مرتجع منطقه به شمار می رفت.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018