صفحه-اصلى/فلسطين

بودجه یک میلیون شیکلی رژیم صهیونیستی برای احداث تونل بزرگ در قدس

قدس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مرکز اطلاع رسانی امور قدس و مسجد الاقصی از تصویب بودجه یک میلیون شیکلی (تقریبا 250 هزار دلاری) از سوی اداره موسوم به اداره اراضی اسرائیلی برای حفر تونل بزرگ میان عین سلوان و مسجد مبارک الاقصی در شهر اشغالی قدس خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، این مرکز خاطر نشان کرد که تونل مذکور 550 متر طول و 7.5 متر عرض خواهد داشت و از زیر منطقه عین سلوان در کنار مسجد قدیمی این شهرک در وسط آن شروع می شود و تا زیر منازل شهرک سلوان در شمال آن ادامه می یابد و پس از عبور از زیر محله وادی حلوه تا زیر زاویه جنوب غربی مسجد الاقصی هم می رسد.

کمیته مالی شهرداری قدس دیروز چهارشنبه با احداث این تونل موافقت کرد و هزینه احداث آنرا در بودجه خود لحاظ کرد.

منابع مطلع همچنین گزارش دادند که رژیم صهیونیستی اخیرا کار ساخت و ساز در جاده ارتباطی محله البستان و وادی حلوه را که بخشی از پروژه احداث همین تونل است، آغاز کرده است و از سوی دیگر، حفاری های گسترده چند ده متری در بخش هایی از تونل مذکور صورت گرفته است.

از سوی دیگر، خبرگزاری کیوپرس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از طریق سازمان آثار باستانی و با کمک مالی جمعیت شهرک سازی العاد اقدام به حفر تونلی عریض میان محله سلوان و مسجد الاقصی خواهد کرد.

هدف از اجرای این طرح تشدید یهودی سازی و شهرک سازی ها در زیر مسجد الاقصی و اطراف منطقه سلوان است و این تونل هم به شبکه تونل های زیرزمینی رژیم صهیونیستی در زیر مسجد الاقصی اضافه خواهد شد تا این رژیم شهر یهودی گردشگری در زیر مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس و اطراف آن بسازد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018