صفحه-اصلى/گزارش

سنگ اندازی اسرائیل در مسیر فعالیت های سیاسی در سرزمین های اشغالی 48

محمد محسن وتدـ ام الفحم

گروه های ملی اسلامی داخل فلسطین متفق القولند که اسرائیل سعی دارد از طریق بازداشت بیش از بیست رهبر حزب "تجمع دمکراتیک ملی"  مانع فعالیت های سیاسی در داخل سرزمین های اشغالی 48 و جنبش اسلامی گردد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه الجزیره نت، این گروه ها بر لزوم اتحاد و یکپارچگی در مقابله با "فاشسیم اسرائیلی و سیاست تعقیب امنیتی" به ویژه در این برهه که روابط فلسطینیان ساکن فلسطین اشغالی 1948 با رژیم صهیونیستی وارد مرحله سرنوشت سازی شده است، تأکید دارند.

مطانس شحاده دبیرکل حزب تجمع دمکراتیک ملی معتقد است که نمی توان پیگردهای امنیتی اعضای این حزب را در اوضاع سیاسی کنونی جدای ممنوع به کار کردن جنبش اسلامی و به زندان انداختن شیخ رائد صلاح رهبر آن دانست.

محکومیت و انهدام

شحاده گفت که رژیم صهیونیستی می کوشد فعالیت های سیاسی فلسطینیان در فلسطین اشغالی را جرم تلقی کرده و آن را ممنوع کند و این پیگردها و بازداشت ها و ممنوعیت ها نصیب تمام کسانی می شود که تل آویو آن ها را خارج از اجماع صهیونیستی و مخالف پروژه استعماری می داند.

خالد الزبارقة از وکلای فلسطینی، پس از ملاقات با شیخ رائد صلاح در بازداشتگاه حامل پیامی از طرف وی بود که در آن آمده است: پیشامدهای رخ داده برای حزب تجمع دمکراتیک روی دیگر پیگرد سیاسی ظالمانه می باشد.

شیخ رائد در پیام خود گروه های سیاسی داخل فلسطین اشغالی و در رأس آنها کمیته آزادی ها را به انجام وظایف خود در حمایت از رهبران و اعضای این تجمع و عدم ترک آنها فرا خواند تا "طعمه نژادپرستی و فاشیسم اسرائیلی"نگردند.

 

الشيخ رائد صلاح در زندان خواستار حمایت از اعضای حزب تجمع ملی شد(الجزيرة(

 

اما شیخ کمال خطیب رئیس کمیته آزادی ها بر این باور است که اقداماتی که علیه فعالیت های سیاسی در داخل فلسطین صورت می گیرد در چارچوب نقشه راهی است که رژیم اسرائیل آن را تنظیم کرده است، تا بدین وسیله جنبش ها و احزاب و فعالان سیاسی و نیروهای ملی اسلامی را تحت پیگرد قرار دهد و آنها را حذف کند.

 

حمله به عرب

محمد برکه رئیس کمیته عالی پیگیری در داخل فلسطین همین عقیده را داشت؛ وی تأکید می کند که نه تنها این تجمع و رهبرانش مورد هدف قرار دارند، بلکه عموم ملت و احزاب عربی نیز در تیررس  هستند.  

برکه برخورد پلیس با حزب تجمع دمکراتیک را که پس از انتشار گزارش ناظر دولت بر منابع مالی احزاب انجام گرفت؛ محکوم و تأکید کرد که در چنین حالاتی همه احزاب کنست اسرائیل باید مورد بازخواست و استیضاح قرار گیرند و در بدترین حالت به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شوند؛ اما پلیس دست به حمله و بازداشت فعالان و احزاب فلسطینی در فلسطین اشغالی می زند که این امر نشان می دهد که هدف رژیم "ممنوع ساختن فعالیت های سیاسی برای عرب ها" می باشد.

حنین زعبی نماینده حزب تجمع دمکراتیک در کنست تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در مسیر حذف و ضربه زدن به پروژه ملی و سیاسی فلسطینیان در فلسطین اشغالی 948 گام بر می دارد.

زعبی خاطر نشان کرد که تل آ ویو از اوضاع منطقه ای و بین المللی در پرتو حالت بی رمقی جهان عرب و ناامیدی فلسطینیان که بر فلسطینیان داخل سرزمین های اشغالی 48 هم تأثیر گذاشته است، به نفع برنامه های خود بهره می برد

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018