صفحه-اصلى/فلسطين

پیوستن ده ها شهرک اسپانیا به جمع تحریم کنندگان رژیم صهیونیستی

مادرید ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شوراهای محلی بیش از 50 شهر اسپانیا به جمع تحریم کنندگان رژیم صهیونیستی پیوستند که این پیروزی بزرگی برای جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی BDS به شمار می رود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آخرین شهرهایی که اعلام کرده اند منطقه ای آزاد و عادی از هرگونه آپارتاید رژیم صهیونیستی می باشند، شهرهای مادرید، والنسیا، سویا، کوردوبا و چندین شهر دیگر می باشد.

کمپین "مناطق آزاد و عاری از آپارتاید رژیم صهیونیستی" در استان های مختلف اسپانیا به راه افتاده است. این کمپین به درخواست کمیته ملی تحریم رژیم صهیونیستی راه اندازی شده و بزرگ ترین ائتلاف در جامعه فلسطین است که جنبش جهانی BDS را رهبری می کند.

این کمپین از بسیاری از جنبش های اجتماعی، مدارس، شهرداری ها، نهادهای عمومی و برخی احزاب چپ گرای حامی مساله فلسطین حمایت می کند.

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک سازی رژیم صهیونیستی اظهار داشت که ایده "مناطق آزاد و عاری از آپارتاید رژیم صهیونیستی" برگرفته از کمپین های مشابه در ده 80 می باشد که در نهایت به زوال و نابودی نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی منتهی شد.

این دفتر افزود که کمپین مذکور در اسپانبا موجی از همبستگی بر علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را با همکاری کمیته ملی فلسطین برای تحریم رژیم صهیونیستی به راه انداخته است.

هدف از راه اندازی این کمپین، بالابردن آگاهی سیاسی مردم و قطع هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی، شهرک سازی و آپارتاید رژیم صهیونیستی و همینطور تمامی شرکت ها و نهادهایی که با این رژیم همکاری می کنند و قوانین و حقوق ملت فلسطین را زیر پا می گذارند، می باشد.

در همین راستا، محمود نواجعه هماهنگ کننده کمته ملی فلسطین برای تحریم رژیم صهیونیستی این پیروزی بزرگ را به جنبش BDS در اسپانیا تبریک گفت.

نواجعه این اقدام را حمایت از مبارزات ملت فلسطین در مسیر تحقق آزادی و عدالت و تعیین سرنوشت خویش دانست.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018