صفحه-اصلى/فلسطين

عباس: موافق دیدار با نتانیاهو در مسکو یا هر جای دیگری هستم

ورشو ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که مخالفتی با دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو ندارد اما نتانیاهو خواستار تعویق این دیدار شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس عصر امروز سه شنبه در کنفرانسی خبری با آنژی دودا همتای هلندی خود در کاخ ریاست جمهوری در ورشو تصریح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد دیدار دوجانبه وی و بنیامین نتانیاهو در مسکو در هشتم ماه جاری را داده و او با این دیدار موافقت کرده است.

عباس افزود که نتانیاهو در دیدار روز گذشته با میخائیل بوگدانوف فرستاده ویژه دلادیمیر پوتین خواستار تعویق این دیدار شده است.

عباس ضمن اعلام آمادگی برای دیدار با نتانیاهو در مسکو یا هر جای دیگری، تصریح کرد که مذاکرات سازش امری مهم برای تشکیل کشور مستقل فلسطین و برخورداری طرفین فلسطینی و صهیونیستی از امنیت و آسایش است.

وی بار دیگر بر پایبندی خود به راه حل تشکیل دو کشور به منظور  تحقق صلح و سازش تاکید کرد و گفت که این راه حل به مصلحت هر دو طرف می باشد.

از سوی دیگر، رئیس جمهور هلند نیز تاکید کرد که اطمینان دارد راه حلی سیاسی برای حل منازعه فلسطینی صهیونیستی و تشکیل دو کشور در کنار یکدیگر وجود دارد.

دودا از پیشنهاد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای احداث منطقه صنعتی در فلسطین با همکای هلند استقبال کرد و گفت که دولت هلند و بازرگانان هلندی اهمیت ویژه ای به این مساله می دهند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018