صفحه-اصلى/فلسطين

زهار: لغو انتخابات هرگز به مصلحت ملت فلسطین نخواهد بود

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یکی از رهبران بارز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که حکم دیوان عالی تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر لغو انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی که قرار بود 8 اکتبر برگزار شود، حکمی کاملا سیاسی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این در حالی است که دیوان عالی تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز پنجشبنه با صدور حکمی ظالمانه تصمیم به تعویق برگزاری انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی گرفت.

محمود زهار از رهبران حماس در گفتگو با روزنامه الحدث این تصمیم را سیاسی و ناراحت کننده خواند.

زهار اشاره کرد که تشکیلات خودگردان ملت فلسطین را به بازی گرفته است، زیرا یک بار از برگزاری انتخابات بدون مشورت دیگر گروه ها و احزاب فلسطینی خبر می دهد و زمانی که گروه های فلسطینی تصمیم به مشارکت در انتخابات گرفتند و معلوم شد که فتح در انتخابات شکست خواهد خورد، تصمیم به لغو انتخابات می گیرد و از دادگاه ها نیز برای این امر استفاده می کند.

وی چنین اقداماتی را ناراحت کننده خواند و گفت که لغو انتخابات به هیچ وجه به مصلحت ملت فلسطین نخواهد بود.

این رهبر حماس در رابطه با واکنش جنبش متبوعش پس از لغو انتخابات گفت که طرحی ملی با مشارکت تمامی گروه های فلسطینی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند ارائه شده است و قرار است روحی تازه در شهرداری ها و شوراهای محلی دمیده شود.

لازم به ذکر است که تصمیم دیوان عالی تشکیلات خودگردان فلسطین به لغو انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی با واکنش و محکومیت گسترده گروه ها و جریان های فلسطینی همراه بوده است.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018