صفحه-اصلى/فلسطين

استفاده ارتش صهیونیستی از ربات نظامی برای مقابله با تونل های مقاومت

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارتش رژیم صهیونیستی ربات نظامی تازه ای را برای مقابله با تونل های مقاومت و پشتیبانی از نیروهای پیاده نظامی و یگان مهندسی "یهلوم" ( یگان های نظامی ارتش) بکار خواهد گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت، این ربات نظامی که 15 کیلوگرم وزن دارد، قادر است در شرایط آب و هوایی مختلف، زیر زمین و روشنایی و تاریکی تونل ها و در هر شرایطی کار کند و خطرات و تهدیدات موجود در این مناطق را مشخص کرده و هشدار دهد.

این روزنامه اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی این ربات را آزمایش کرده است و یگان مهندسی ارتش نیز اخیرا آن را در کرانه باختری و مرزهای غزه به شکل آزمایشی بکار گرفته است.

یدیعوت احرونوت تصریح کرد که ربات مذکور به سنسورهای حسگر و لیزر مجهز است و قادر به کشف بمب و انواع سلاح می باشد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته با اختصاص 2 میلیارد و 130 میلیون دلار برای ساخت دیواری بتنی در مرز مابین غزه و سرزمین های اشغالی 1948 موافقت کرد.

به موجب این طرح ارتش درصدد ساخت دیواری بتنی در عمق زمین و ایجاد ابزارهای پیشرفته و هوشمند به منظور شناسایی و کشف تونل های مقاومت است کما اینکه می تواند سیستم های دفاعی و هجومی را نیز زیر زمین جاسازی کند.

منبع مذکور اشاره کرد که ارتش اخیرا مراحل مقدماتی ساخت این دیوار بتنی در مرز غزه را آغاز کرده است و در ماه های آینده نیز قرار است مراحل پیشرفته تر آن آغاز شود و پیش بینی می شود این دیوار تا 2 سال آینده احداث شود.

لازم به ذکر است که تونل های هجومی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نقش مهمی در جنگ 51 روزه در غزه ایفا کرد و مبارزان قسام از طریق این تونل ها عملیات های قهرمانانه ای را به اجرا گذاشته و ضربات سختی به دشمن وارد کردند که طی آن ده ها نظامی اسرائیلی کشته و یا زخمی شدند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018