صفحه-اصلى/فلسطين

معاریو: حماس به دنبال تشدید درگیری ها و عملیات ها در کرانه باختری است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

محافل سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به تلاش های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس برای تشدید درگیری ها با این رژیم در کرانه باختری هشدار داده اند. آن ها می گویند که حماس معتقد است که در هر نبرد آتی با این رژیم، کرانه باختری نقش پررنگی خواهد داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از یک مسئول ارشد شاباک اظهار داشت که حماس تیم های رهبری ده نفره در کرانه باختری تشکیل داده تا زیرساخت های خود را تقویت بخشد که این تیم های رهبری مسئول تشکیل گروه ها و تیم های مسلح، آموزش نیروها و آماده سازی آنان برای اجرای عملیات های مسلحانه ضد صهیونیستی هستند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد که حماس از تیم های رهبری خود در کرانه باختری خواسته تا تاثیرگذاری زیادی در تقویت نفوذ این جنبش در این منطقه داشته باشند و نقشی اساسی در هرگونه تغییر و تحول در کرانه باختری ایفا کنند. وی اشاره کرد که حماس از طریق شبکه های ارتباط جمعی، حمایت های مالی و نفوذ در میان ساکنان کرانه باختری اقدام به جذب نیرو می کند.

این منبع همچنین مدعی شد که حماس از خانواده های مجریان عملیات های ضد صهیونیستی در جریان انتفاضه قدس حمایت مالی و اقتصادی می کند، کما اینکه این جنبش اقدام به برگزاری تظاهرات ها و راهپیمایی ها در کرانه باختری می کند که این اقدامات سهم بسزایی در بر هم زدن اوضاع امنیتی این منطقه دارد.

حاکمیت عباس

از سوی دیگر، تحلیلگر اسرائیلی مسائل فلسطین خاطر نشان کرد که اسرائیل به هر شیوه ای در تلاش برای ابقای محمود عباس است و سرویس های امنیتی صهیونیستی تلاش گسترده ای برای حفظ او می کنند تا بتوانند با کمک او با دشمن درجه یک خود یعنی جنبش حماس مقابله کنند.

یونی بن مناحیم در مقاله ای تصریح کرد که رژیم صهیونیستی خواسته های عباس برای تثبیت حاکمیتش را پذیرفته است از جمله تسهیل برگزاری کنگره هفتم جنبش فتح در رام الله که دو ماه قبل برگزار شد یا کمک رسانی به او و حتی بازداشت تمامی مخالفان عباس که قصد کارشکنی بر سر راه برگزاری این کنگره را داشتند.

بن مناحیم تاکید کرد که رژیم صهیونیستی عباس را بهتر از دیگر گروه های فلسطینی به ویژه حماس می بیند، زیرا حماس به هر شیوه ای درصدد به درگیری کشاندن کرانه باختری و اجرای عملیات های ضد صهیونیستی است.

این افسر سابق سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل "امان" در پایان اظهار داشت که این رژیم در مقابل اقدام سرویس های  امنیتی تشکیلات خودگردان به خنثی کردن ده ها عملیات ضد صهیونیستی، به هر شیوه ای تلاش کرده تا حاکمیت عباس را تثبیت کند و این یعنی دو طرف منافع مشترکی دارند و تشکیلات خودگردان باید از اسرائیل ممنون باشد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018