صفحه-اصلى/فلسطين

شیلی میزبان فعالیت های هفته "همبستگی با فلسطین" می شود

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شیلی امروز چهارشنبه میزبان فعالیت ها و برنامه های "هفته همبستگی با فلسطین" می شود. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این فعالیت ها و برنامه ها برای نخستین بار در شهر سانتیاگو ـ پایتخت شیلی ـ صورت می گیرد و در چارچوب آن چندین همایش و سمینار و نمایشگاه فرهنگی هنری در تعدادی از نهادهای فرهنگی و سیاسی و اجتماعی شیلی برگزار می شود.
در این فعالیت ها و برنامه ها تعدادی از نهادهای فلسطینی و سازمان ها و انجمن های شیلی از جمله کانون فلسطینی اجتماعی "بالیستینو"، "مجموعه فدرالی فلسطینی، تعدادی از فعالان و حامیان مساله فلسطین و شماری از خبرنگاران فلسطینی و عربی شرکت می کنند.
زیاد العالول هماهنگ کننده رسانه ای هفته همبستگی با فلسطین گفت که هدف از برگزاری این مراسم تقویت هویت فلسطینی و شناساندن اقلیت های فلسطینی در شیلی است.
قرار است در چارچوب برنامه های این هفته رهبران فعالیت های فلسطینی در آمریکای لاتین کارگاه هایی را برگزار کنند و کمپین معذرت خواهی انگلیس از ملت فلسطین به خاطر صدور اعلامیه بالفور راه اندازی شود.
در چارچوب این هفته چندین نشست تلویزیونی برگزار خواهد شد و این نشست ها در چندین کانال ماهواره ای عربی و فلسطینی پخش خواهد شد.
دانیال الحدره یکی از مقامات محلی سانتیاگو گفت که مساله فلسطین در کشورهای آمریکای لاتین؛ به ویژه شیلی از حمایت گسترده محافل مردمی و سیاسی برخوردار است.
وی که اصالتا از اهالی شهر بیت لحم است، تصریح کرد که این مساله چندین دلیل دارد یکی از آنها به تاریخ سیاسی کشورهای آمریکای لاتین و مبارزات آنها با نگرش ها و تفکرات استعمارگرانه غرب بر می گردد.
وی ادامه داد: دلیل دیگر این مساله به فعالیت های گسترده اقلیت های فلسطینی در شیلی برمی گردد که یکی از ارکان جامعه شیلی به شمار می روند، تعداد آنان از مرز 300 هزار نفر فراتر رفته است، این اقلیت ها در سایه موفقیت هایی که در حوزه تجارت و کسب و کار رقم زده اند، شرایط اقتصادی بهتری دارند.
الحدره تصریح کرد که فلسطینیان شیلی موفق شدند در سایه تلاش و فعالیت شبانه روزی صدای ملت مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان و تصمیم سازان برسانند. 
وی خاطرنشان ساخت که ملت شیلی همواره از حقوق حقه و قانونی فلسطینیان حمایت می کنند و لابی حامی اسرائیل نتوانسته است بر موضع این ملت در قبال آرمان فلسطین تاثیر منفی بگذارد. 






متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018