صفحه-اصلى/فلسطين

برگزاری مجلس یادبود گروه های فلسطینی برای اسقف هیلاریون کاپوچی

غزه _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

کمیته اسرای گروه های ملی و اسلامی فلسطین با همکاری جمعیت جوانان مسیحی شامگاه امروز پنجشنبه مجلس یادبودی را برای اسقف "هیلاریون کاپوچی" سوری که روز یکشنبه گذشته در تبعیدگاه خود در شهر رم ـ پایتخت ایتالیا ـ از دنیا رفت، برگزار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد بطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که مراسم یادبود کاپوچی نوعی اجماع ملی و قومیتی بزرگ ایجاد کرد و این نوعی قدردانی از رشادت های کاپوچی در راه فلسطین و آرمان بحق آن بود و به نوبه خود نشانه روابط عمیق مسلمانان و مسیحیان به شمار می رود.

بطش تاکید کرد که اسقف کاپوچی در راه فلسطین فداکاری کرد و علیه نژاد پرستی رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و از همین رو، در دل های همه ما جای دارد.

از سوی دیگر، اسماعیل رضوان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که اسقف کاپوچی بخش زیادی از زندگی خود را صرف خدمت به مساله بحق فلسطین کرد و «ما هر کسی را که به خاطر مساله فلسطین فداکاری کرده باشد، از یاد نخواهیم برد و یاد و خاطره تو؛ کاپوچی در ذهن نسل های آتی زنده خواهد ماند.»

وی افزود تلاش برای آزادی فلسطین مسئولیت همگانی است و فرزندان امت عربی و اسلامی باید در راه آرمان بحق ما فداکاری کنند.

در همین راستا، احمد حلس عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اظهار داشت که رشادت های اسقف کاپوچی در راه فلسطین نوعی تاکید بر معانی قومیتی و ملی است که همه آنها در جهاد و مقاومت این ملت و درد و رنج آن در اسارت و تبعید تجلی پیدا کرده است.»

اسقف کاپوچی در سال 1922 در شهر حلب سوریه دیده به جهان گشود و در سال 1965 به عنوان اسقف کلیسای کاتولیک رم در شهر قدس انتخاب شد. رژیم صهیونیستی کاپوچی را در سال 1974 به اتهام انتقال سلاح برای گروه های مقاومت فلسطین بازداشت و به 12 سال حبس محکوم کردند. وی در سال 1978 از فلسطین تبعید شد و بعد از 4 سال آزاد و تا زمان مرگش به زندگی در تبعید در شهر م ادامه داد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018