صفحه-اصلى/فلسطين

تازه ترین اخبار مربوط به عملیات استشهادی قدس

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مجری عملیات استشهادی امروز یکشنبه قدس فادی قنبر اسیر آزاده فلسطینی ساکن منطقه جبل المکبر واقع در بیت المقدس می باشد. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان اسرائیلی منزل خانواده مجری این عملیات را به محاصره درآورده و پدر و مادر و برادرش را به اسارت بردند.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که نظامیان کشته شده در عملیات امروز همگی از نیروهای نخبه تیپ گولانی ارتش اسرائیل بوده اند.

خبرنگار شبکه 2 تلویزیون اسرائیل تاکید کرد که شماری از نظامیان مسلح صهیونیستی به جای تیراندازی به سوی مجری این عملیات از محل متواری شده اند و نخستین کسی که به سمت فادی قنبر آتش گشود یک شهرک نشین مسلح اسرائیلی بوده است که در آنجا حضور داشت.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که برخی کشته ها و مجروحان عملیات امروز به سبب شدت جراحات وارده قابل شناسایی نیستند.

در تازه ترین عملیات استشهادی در قدس، یک جوان فلسطینی امروز با کامیون خود گروهی از شهرک نشینان مسلح صهیونیستی را در شهرک یهودی "ارمون هنتسیف" واقع در مجاورت جبل المکبر شهر بیت المقدس زیر گرفت که در پی این اقدام دلیرانه 15 تن از آنان مجروح شدند. 

منابع اسرائیلی ضمن اعلام این مطلب، افزودند که حال 8 تن از این مجروحان وخیم می باشد.  

از سوی دیگر، کانال 2 تلویزیون اسرائیل از هلاکت 3 صهیونیست خبر داد،  این اقدام در حالی است که یدیعوت احرونوت در خبری فوری از هلاکت 5 شهرک نشین اسرائیلی خبر داد.

هنوز رژیم صهیونیستی رسما آمار دقیق تلفات این عملیات را اعلام نکرده است. این در حالی است که روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" نوشت که تمامی مجروحان این عملیات نظامی هستند. 
از سوی دیگر، خبرنگار شبکه ماهواره ای الجزیره از هلاکت 4 نظامی اسرائیلی و زخمی شدن 15 نفر دیگر در جریان این عملیات خبر داد که حال تعدادی از آنان وخیم می باشد.
عملیات استشهادی امروز یکشنبه در قدس اشغالی مهم ترین عملیات انتفاضه قدس از زمان شروع آن در یکم اکتبر سال 2015 تاکنون می باشد.
این عملیات که همه تلفات آن از نظامیان صهیونیست بوده اند، ضربه بزرگی به کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو زد، زیرا مقامات امنیتی اسرائیل تا چندی پیش ادعای مهار این حرکت خودجوش مردمی را داشتند که این عملیات بر تمامی ادعاهای آنان خط بطلان کشید.  
شایان ذکر است که انتفاضه قدس در واکنش به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی به مقدسات اسلامی فلسطین و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی کلید خورد و تا به امروز 273 فلسطینی در این انتفاضه به شهادت رسیده اند.



متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018