صفحه-اصلى/فلسطين

حمدالله: دولت پس از نشست قاهره فعالیت خود در غزه را آغاز خواهد کرد

غزه _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین از آمادگی دولت خود برای انجام تمامی مسئولیت هایش در نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که این دولت طرح ها و برنامه هایی را برای این منطقه آماده کرده است که امیدوار است بتواند آنها را به اجرا درآورد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رامی حمدالله امروز چهارشنبه به دیدارهای خود با نمایندگان احزاب و گروه های ملی و شخصیت های مستقل در باریکه غزه ادامه داد و این در حالی است که تعدادی از وزرای دولت وی این منطقه را ترک کرده اند.

وی افزود دولتش امید زیادی به دیدار آتی دو جنبش فتح و حماس در قاهره دارد و امیدوار است که این دیدار ثمربخش باشد.

حمدالله در جریان دیداری که با حضور نزدیک به 100 نفر از بازرگانان فلسطینی در غزه برگزار شد، تصریح کرد که «امیدواریم در مناطق صنعتی و بخش گاز غزه سرمایه گذاری کنیم. ما طرح هایی را برای فعالیت در این منطقه آماده کرده ایم و تلاش می کنیم فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در غزه را بهبود ببخشیم و بتوانیم اراضی این منطقه را هم اصلاح کنیم.»

وی استخراج گاز از میدان "غزه مارین" در سواحل دریای مدیترانه، تصفیه آب و تکمیل پروژه های زیرساختی و فاضلاب را از جمله پروژه های دولت رام الله در غزه اعلام کرد و گفت:«دولت آماده انجام هر کاری در بخش های آب، زیرساخت ها و کارمندان است، اما از ما خواسته شده است که منتظر دیدار هیات های فتح و حماس در قاهره بمانیم.»

نخست وزیر تشکیلات رام الله تاکید کرد که دولت وی نزدیک به 63 درصد از روند بازسازی 101 هزار منزل از کل 130 هزار باب منزل تخریب شده در جریان جنگ اخیر نوار غزه را به پایان رسانده است؛ هر چند که بسیاری از کشورها به تعهدات خود برای کمک به بازسازی غزه عمل نکرده اند و تنها 35.5 درصد از 5 میلیارد دلار کمک وعده داده شده وصول شده است.

وی به تلاش دولتش برای حل مشکل کارمندان دولتی در غزه اشاره کرد و گفت جذب یکباره 40 الی 50 هزار کارمند در بخش دولتی کار سختی است؛ چرا که حقوق آنها بیش از 50 میلیون دلار در ماه می شود. حمدالله درباره مساله گذرگاه ها هم اعلام کرد که گذرگاه رفح باید زیر نظر نیروهای فلسطینی ارائه شود.

گفتنی است که هیات امنیتی مصر که اوایل هفته جاری به منظور نظارت بر روند واگذاری امور باریکه غزه به دولت رام الله به غزه سفر کرده بود، امروز چهارشنبه این منطقه را ترک کرد. خالد فوزی وزیر اطلاعات مصر در جریان سفر 3 ساعته خود به غزه با اعضای دولت رام الله و رهبران حماس و در راس آنها اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیدار و گفتگو کرد. 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018