صفحه-اصلى/فلسطين

وزیر اطلاعات مصر در مورد سلاح مقاومت در غزه به عباس چه گفت؟!

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزیر اطلاعات مصر به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابلاغ کرده است که سخن گفتن در مورد سلاح مقاومت در باریکه غزه تا زمان تحقق تمامی پرونده های آشتی ملی، برچیدن دودستگی، برگزاری انتخابات سراسری و ایجاد راه حل سیاسی برای مساله فلسطین غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه "رای الیوم"، خالد فوزی به عباس و اعضای هیات او در قاهره گفته است که به موجب تفاهمات اولیه حاصل شده میان هیات فتح به ریاست عزام احمد و هیات حماس در قاهره در 3 هفته پیش، سخن گفتن در مورد سلاح گردان های شهید عزالدین قسام تا زمان دست یابی به راه حل سیاسی با رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی ممکن نخواهد بود.

این در حالی است که اظهارات عباس مبنی بر اینکه هیچ سلاح نامشروعی را نخواهد پذیرفت، طی ساعات گذشته جنجال گسترده ای را به پا کرده است.

این اظهارات ممکن است فضای مثبت حاکم شده بر پرونده آشتی ملی فلسطین را بر هم بزند.

روزنامه رای الیوم اشاره کرد که مسئولان مصری تا آخرین ساعات از بامداد چهارشنبه تشکیلات خودگردان را برای نجات گفتگوهای آشتی ملی در پی اظهارات عباس در مورد سلاح مقاومت تحت فشار قرار دادند و این در شرایطی است که حماس با لغو مجازات ها علیه باریکه غزه تا نشست روز دوشنبه آینده در قاهره به میزبانی سازمان اطلاعات مصر به منظور بررسی جزئیات پرونده آشتی ملی موافقت کرده است.

این روزنامه تصریح کرد که شامگاه دیروز سه شنبه جوی ناامید کننده بر آشتی ملی حاکم شده بود تا اینکه مصر مداخله کرده و تماس ها میان طرفین ازسرگرفته شد و رژیم صهیونیستی نیز مجوز ورود 200 نفر از اعضای جنبش فتح، کارمندان تشکیلات خودگردان و دولت وفاق ملی به نوار غزه را صادر کرد که این حاکی از آن بود که رژیم صهیونیستی حداقل در مرحله کنونی قصد سنگ اندازی بر سر راه طرح مصر برای تحقق آشتی ملی فلسطین را ندارد.

 

 

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018