صفحه-اصلى/فلسطين

اسیر برغوثی خواستار گفتگوی سازنده فتح و حماس برای تحقق آشتی ملی شد

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

اسیر مروان برغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح ضمن تقدیر از تلاش های مصر برای پیشبرد پرونده آشتی ملی فلسطین و کمک به تحقق نهایی آن، از جنبش های فتح و حماس دعوت کرد گفتمان ملی همه جانبه ای را با مشارکت تمامی گروه ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین و نمایندگان جامعه مدنی از جمله جوانان، زنان، اسرای آزاده، دانشجویان، سندیکاها و اتحادیه ها به اتخاذ یک استراتژی جامع فلسطینی برای اعتبار بخشی مجدد به مساله فلسطین آغاز کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسیر برغوثی در پیام خود از داخل زندان های رژیم صهیونیستی اظهار داشت که جنبش حماس نیز باید زمینه را برای آغاز فعالیت دولت وفاق ملی در غزه فراهم کرده و تمامی اختیارات را به آن واگذار کند.

برغوثی از دولت وفاق ملی نیز خواست سریعا در تلاش برای حل بحران برق، بازگشایی گذرگاه ها، ایجاد فرصت های شغلی، پایین آوردن نرخ بیکاری و عمران و بازسازی باریکه غزه باشد.

وی از عموم ملت فلسطین در هر کجای دنیا دعوت کرد از آشتی ملی فلسطین حمایت کند، به ویژه اینکه طرف های بسیاری از جمله دشمن صهیونیستی در پی مانع تراشی بر سر راه آن و به شکست کشاندن این آشتی هستند.

این رهبر اسیر فتح اظهار داشت که اولین گام برای بازیابی جایگاه عربی، منطقه ای و بین المللی قضیه فلسطین، تحقق آشتی ملی و یکسان سازی مواضع سیاسی و ملی فلسطینیان است.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018