صفحه-اصلى/فلسطين

شهادت 3 فلسطینی و زخمی شدن 8 اسرائیلی در هفته گذشته

کرانه باختری ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

در هفته ای که گذشت، 3 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و در مقابل در عملیات های مقاومتی فلسطینیان نیز 8 نظامی و شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در هفته گذشته، 77 مورد درگیری فلسطینیان با صهیونیست ها در مناطق مختلف اراضی اشغالی فلسطین به ثبت رسیده است. در این درگیری ها جوانان فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست و خودروهای شهرک نشینان نارنجک های دستی و کوکتول مولوتف پرتاب کردند.

در همین راستا، دیروز جمعه 13 مورد درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست ها در اطراف قدس، رام الله، بیت لحم، طولکرم، نابلس، قلقیله و فلسطین اشغالی 1948 به وقوع پیوست که طی آن 6 جوان فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده و عده ای نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

محمد جلاد اسیر فلسطینی ساکن طولکرم در کرانه باختری دیروز جمعه بر اثر وخامت وضعیت سلامتش در بیمارستان بیلنسون به شهادت رسید. این اسیر فلسطینی ماه نوامبر گذشته در ایست بازرسی حواره در جنوب نابلس هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفته و زخمی شد. او تا روز گذشته در بیمارستان بستری بود و در نهایت بر اثر وخامت وضعیت سلامتش به شهادت رسید.

 همچنین صادق ناصر ابو مازن نوجوان 19 ساله فلسطینی روز پنجشنبه در عملیاتی مقاومتی 7 صهیونیست را در شرق تل آویو زخمی کرد. این جوان فلسطینی نخست به سمت گروهی از صهیونیست ها در شهر بتاح تکفا در شرق تل آویو تیراندازی کرده و 6 نفر را زخمی کرد و پس از آن نیز با سلاح سرد یک صهیونیست دیگر را مورد حمله قرار داده و او را نیز زخمی کرد و در نهایت به بازداشت پلیس رژیم صهیونیستی در آمد.

در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به رفح واقع در نوار غزه نیز حسام صوفی جوان 24 ساله و محمد اقرع شهروند 38 ساله فلسطینی به شهادت رسیده و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

در کل روز پنجشنبه گذشته 10 مورد درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست ها در قدس، الخلیل، رام الله، بیت لحم، نابلس، قلقیلیه و فلسطین اشغالی 1948 به وقوع پیوست و طی آن جوانان فلسطینی با پرتاب نارنجک و کوکتول مولوتف به مقابله با صهیونیست ها پرداختند.

همچنین روز چهارشنبه نیز فلسطینیان 9 مرتبه با صهیونیست  ها در اطراف قدس، الخلیل، بیت لحم، نابلس و فلسطین اشغالی 1948 درگیر شدند.

اواسط هفته گذشته هم 8 مورد درگیری در قدس، الخلیل، بیت لحم، نابلس و قلقیلیه به ثبت رسیده است که طی آن شماری بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

روز دوشنبه گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینیان در نوار مرزی باریکه غزه تیراندازی کردند و در مقابل جوانان فلسطینی نیز یک نارنجک دست ساز محلی به سمت پایگاه نظامی قبه راحیل و چندین کوکتول مولوتف به سمت صهیونیست ها در شهرک خضر پرتاب کردند.

در همین روز، 12 مورد درگیری در اطراف قدس، الخلیل، رام الله، بیت لحم، طولکرم و غزه به وقوع پیوست که طی آن 2 فلسطینی در حمله جنگنده های صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

اما روز یکشنبه گذشته، یک نظامی اسرائیلی در درگیری با فلسطینیان در نزدیکی پل جبع در شمال قدس زخمی شد. در این درگیری جوانان فلسطینی با پرتاب کوکتول مولوتف و نارنجک های دست ساز به مقابله با صهیونیست ها پرداختند.

از سوی دیگر، در روز شنبه گذشته نیز 14 مرتبه فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در اطراف قدس، الخلیل، رام الله، بیت لحم، جنین، نابلس، قلقیلیه و فلسطین اشغالی 1948 درگیر شدند که طی آن شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

لازم به ذکر است که با شهادت این 3 فلسطینی، شمار شهدای انتفاضه قدس تا این لحظه به 283 نفر افزایش یافت.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018