صفحه-اصلى/فلسطين

نظرسنجی: 45 درصد آمریکایی ها از تشکیل کشور فلسطین حمایت می کنند

نیویورک ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نتایج یک نظرسنجی که قبل از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این کشور به عمل آمده است، نشان می دهد که 45 درصد آمریکایی ها از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نتایج این نظرسنجی که از سوی موسسه "گالوب" به عمل آمده است، حاکی از آن است که 45 درصد از آمریکایی ها حامی تشکیل کشور فلسطین هستند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است که 49 درصد از آمریکایی ها گفته اند که دیدگاه مثبتی نسبت به بنیامین نتانیاهو دارند و 30 درصد نیز گفته اند که دیدگاهشان نسبت به او منفی است. 13 درصد هم گفته اند که اصلا پیگیر سخنان او نیستند و 8 درصد هم گفته اند نظری در مورد او ندارند.

بر اساس این نظرسنجی، 73 درصد از جمهوری خواهان امریکا گفته اند که نسبت به نتانیاهو دیدگاهی مثبت دارند و 11 درصد از جمهوری خواهان هم دیدگاهشان نسبت به او منفی است. در مقابل، تنها 32 درصد از دمکرات ها دیدگاهی مثبت نسبت به نتانیاهو داشته و 41 درصد هم دیدگاهشان نسبت به او منفی است.

در حالی که 45 درصد از آمریکایی ها گفته اند که از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کنند، نظرسنجی های قبل حمایت 44 درصدی آمریکایی ها از تشکیل کشور فلسطین را نشان می داد که این بیانگر افزایش 1 درصدی حمایت از تشکیل کشور فلسطین در میان آمریکایی ها است.

در مجموع 61 درصد از دمکرات ها، 50 درصد از جمهوری خواهان و 25 درصد از احزاب مستقل آمریکا حامی تشکیل کشور مستقل فلسطین هستند.

همچنین 82 درصد از جمهوری خواهان، 47 درصد از دمکرات ها و 57 درصد از احزاب مستقل گفته اند که از اسرائیل حمایت می کنند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018