صفحه-اصلى/فلسطين

آیا نتانیاهو و ترامپ به دنبال تشکیل کشور فلسطین در غزه و سینا هستند؟

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزیر بدون پست رژیم صهیونیستی اظهار داشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احتمالا طرح عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر برای تشکیل کشور فلسطین در غزه و سینا را خواهند پذیرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ایوب قرا در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت که ترامپ و نتانیاهو طرح پیشنهادی سیسی برای تشکیل کشور فلسطین در غزه و سینا به جای یهودا و سامره ( نامی که یهودیان بر کرانه باختری گذاشته اند) را خواهند پذیرفت.

این در حالی است که نتانیاهو به منظور دیدار با ترامپ راهی واشنگتن شده است. او قرار است امروز برای اولین بار از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید با او دیدار و مسائل مهم و حساس از جمله شهرک سازی در اراضی اشغالی، برنامه هسته ای ایران و جنگ در سوریه را با او بررسی کند.

نتانیاهو قبل از سفر به واشنگتن گفته بود که به شیوه ای منطقی و حکیمانه روابط با آمریکا را در این سفر بررسی می کند اما به جزئیات سفر خود اشاره ای نکرده بود.

در همین حال، شهردار قدس اشغالی اعلام کرد که به احتمال زیاد دیدار چهارشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا منجر به لغو کامل محدودیت های اعمال شده در زمینه شهرک سازی در قدس اشغالی شود.

نیر برکات شهردار صهیونیست قدس اشغالی در جریان چهاردهمین کنفرانس قدس که توسط شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری برگزار شد، خاطر نشان کرد که «احتمال می دهم که این دیدار منجر به لغو عملی ممنوعیت عملی در عرصه ساخت و ساز در قدس اشغالی شود.»

برکات خاطر نشان ساخت که قدس در سایه حضور دولت سابق آمریکا در راس امور این کشور که 8 سال به طول انجامید، روزهای سختی را پشت سر گذشت.

دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با تعدادی از طرح های بزرگ شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شرق قدس مخالفت کرده بود که از جمله آنها می توان طرح شهرک سازی "ای 1" اشاره نمود که شامل احداث هزاران واحد مسکونی به منظور ایجاد ارتباط میان شهرک "معالی ادومیم" در شرق قدس و غرب این شهر بود.

دولت اوباما همچنین با اجرای طرح شهرک سازی "جفعات همتوس" در جنوب قدس که باعث قطع ارتباط قدس شرقی از بیت لحم در جنوب کرانه باختری می شود، مخالفت کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در جریان رقابت های انتخاباتی اخیر وعده انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را داده بود، اما طی هفته های اخیر اظهارات ضد و نقیضی در این باره بیان کرده و از تصمیم مذکور به عنوان "تصمیمی سخت" یاد کرده و در عین حال مدعی شده است که در این تصمیم خود جدی است.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018