صفحه-اصلى/فلسطين

ایران: روابط ما با جنبش حماس قوی و مستحکم است

تهران ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد که روابط تهران و جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، قوی و مستحکم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسین امیر عبد اللهیان در گفتگو با شبکه ماهواره ای روسیا الیوم، خاطر نشان ساخت که رژیم صهیونیستی فکر می کرد به خاطر اوضاع منطقه ای و بین المللی به راحتی خواهد توانست مقاومت فلسطین را نابود کرده و به نوار غزه حمله کند، اما به خاطر ایستادگی مقاومت، شکست تلخی را متحمل شد.

وی افزود:«جنبش حماس؛ به ویژه در زمینه دفاع از ملت فلسطین و حقوق آن، از تهران دور نشده است و طرحی برای برگزاری کنفرانس بین المللی دفاع از ملت فلسطین در حال آماده سازی است.

این در حالی است که قبل از این خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرده بود که این جنبش تلاش دارد روابط برابر و چند بعدی با کشورهای مختلف منطقه داشته باشد و به قیمت برقراری روابط و جانبداری از یک طرف خاص، کشور دیگری را از دست ندهد یا از آن جانبداری نکند؛ چرا که می خواهد در پروژه مقاومت و آزاد سازی فلسطین هم از کمک تسلیحاتی و هم حمایت سیاسی طرف های دیگر بهره مند شود.

وی تصریح کرده بود که «ما با ایران درباره موضع آن در قبال بهار عربی و انقلاب سوریه اختلاف نظر داریم، اما روابط مان با کشورها را بر اساس نیازها و ضرورت های خود مدیریت می کنیم؛ بدون اینکه با برنامه های داخلی یا خارجی هر یک از کشورها همراهی کنیم.» مشعل همچنین اعلام نموده بود که ما همیشه تمامی درها را می زنیم «و وقتی دری را می زنیم، اما آن در باز نمی شود، این کشور باید خودش را سرزنش کند و وقتی دری را می زنیم و با کمک ها و حمایت های بی قید و شرط صاحب آن مواجه می شویم، هیچ کس نمی تواند ما را به خاطر آن سرزنش کند.»

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018