صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

اسرائیل در هند به دنبال چیست؟!

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رسانه های صهیونیستی اتفاق نظر دارند که روابط اسرائیل با هند عاملی برای تقویت جایگاه اقتصادی و استراتژیک این رژیم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه اقتصادی "ذی مارکر"، قرارداد تسلیحاتی هند با اسرائیل برای خرید سامانه های دفاعی هوایی این رژیم که هفته گذشته به امضا رسید، بزرگ ترین قرارداد تسلیحاتی در تاریخ "اسرائیل" بود.

این روزنامه اشاره کرد که این قرارداد تسلیحاتی به ارزش دو میلیارد دلار موجب احیای صنایع هوایی اسرائیل خواهد شد که با بحران های مالی شدیدی مواجه بود. صنایع هوایی رژیم صهیونیستی به دلیل بحران مالی قرار بود شمار زیادی از کارکنان خود را اخراج کند اما پس از امضای این قرارداد تسلیحاتی با هند از این تصمیم منصرف شد.

روزنامه مذکور اشاره کرد که قرارداد مذکور از جمله قراردادهای تسلیحاتی هند با اسرائیل پس از به قدرت رسیدن جریان راست گرای تندرو به رهبری "نارندرا مودی" در این کشور است.

از سوی دیگر، روزنامه "میکور ریشون" وابسته به جناح راست گرای صهیونیستی تصریح کرد که قراردادهای تسلیحاتی بزرگ اسرائیل با هند سهم بسزایی در تامین منابع مالی برنامه های تحقیقاتی صنایع نظامی و هوایی این رژیم برای تولید سلاح های بیشتر و به تبع آن افزایش صادرات سلاح این رژیم داشته است.

این روزنامه روز گذشته با انتشار گزارشی تاکید کرد که سامانه های موشکی ارتفا یافته نخست توسط ارتش رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می گیرد تا برتری نظامی آن در منطقه حفظ شود و پس از آن این رژیم اقدام به صادر کردن این سلاح به کشورهایی می کند که روابطی راهبردی با آن ها دارد.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان "معاریو" فاش کرد که هند موشک های "برهاموس" را در اختیار اسرائیل قرار داده است. هند از مدت ها پیش این موشک را با همکاری روسیه ارتقا داده است. هدف از تحویل این موشک ها به اسرائیل این است که ارتش این رژیم بتواند سامانه های ضد موشکی خود را برای مقابله با موشک های روسی "یخونت" که در اختیار حزب الله لبنان است و شبیه موشک های برهاموس است، تقویت کند.

پایگاه خبری روزنامه معاریو تصریح کرد که هند و اسرائیل از دهه نود تا به امروز قراردادهایی تسلیحاتی را به ارزش 20 میلیارد دلار به امضا رسانده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018