صفحه-اصلى/فلسطين

حمایت شهرداری بارسلونای اسپانیا از تحریم رژیم صهیونیستی

مادرید ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

اکثریت اعضای شورای شهر بارسلون اسپانیا در راستای حمایت از حقوق ملت فلسطین، از تحریم رژیم صهیونیستی و اعمال مجازات علیه آن حمایت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری اسپانیا، اعضای شورای شهر بارسلونا از مصوبه ای حمایت کردند که در آن بر لزوم رعایت حقوق بشر از سوی کشورهایی که شرکت ها و موسسات آنها در آینده با رژیم صهیونیستی قرارداد همکاری امضا خواهند کرد، تاکید شده است.

در متن این مصوبه به مشروعیت مبارزه مسالمت آمیز جنبش تحریم رژیم صهیونیستی و فعالیت های سازمان های جامعه مدنی فلسطین که در سال 2005 به تصویب رسیده اند، تاکید شده است. بر اساس این مصوبه، شهرداری بارسلونا هر گونه ارتباط خود با اقدامات "آپارتایدی" رژیم صهیونیستی را قطع کرده و از آن خواهد خواست قوانین بین المللی را رعایت کرده و به قطعنامه های سازمان ملل پایبند باشد.

اقدام شهر بارسلون با یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت در حمایت از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی، دستاوردی بزرگ و اقدامی مثبت به شمار می رود و تعداد شهرهای اسپانیایی که به این جنبش پیوسته اند به 70 شهر رسیده است.

احزابی که از این مصوبه حمایت کرده اند، "حزب عمومی بارسلونا"، "حزب اتحاد مردمی"، "حزب سوسیالیست کاتالانیا" و "حزب چپ جمهوری خواه" هستند که اکثریت کرسی های پارلمان اسپانیا را در اختیار دارند.

جنبش تحریم بین المللی رژیم صهیونیستی از این تصمیم شهرداری بارسلونا که هدف از آن کمک به برقراری صلح و عدالت و برابری در اراضی اشغالی فلسطین است، حمایت کرده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018