صفحه-اصلى/فلسطين

امروز جمعه 69 و 13 امین سالروز کشتارهای حسینیه و بیت لاهیا

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

امروز جمعه مصادف است با 69 امین سالروز کشتار روستای حسینیه در فلسطین اشغالی 1948 و 13 امین سالروز کشتار رژیم صهیونیستی در شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیروهای تروریستی رژیم صهیونیستی معروف به "هاگانا" و "بالماح" 21 آوریل سال 1948 دست به جنایت بزرگی در روستای حسینیه در مجاورت صفد زدند که منجر به شهادت 30 نفر از ساکنان این روستا و زخمی شدن شمار دیگری شد.

نیروهای تروریستی صهیونیستی این روستای کوچک فلسطینی را که 5324 دونم مساحت دارد و در شمال شرق شهر صفد واقع شده است، مورد حمله قرار دادند. این روستا در آن زمان 340 نفر جمعیت داشت. نیروهای صهیونیستی با اسلحه و مواد منفجره این روستا را به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار داده و ده ها نفر را شهید و زخمی کردند.

در این حمله، صهیونیست ها در اولین گام  برای اشغال روستای حسینیه، 12 منزل را بر سر ساکنانش ویران کردند و همین مساله موجب فرار و آوارگی ساکنان روستا از ترس جانشان شد.

کشتار بیت لاهیا

از سوی دیگر، در 21 آوریل سال 2004 نظامیان رژیم صهیونیستی با تانک و جنگ افزارهای سنگین نظامی و با حمایت هوایی جنگنده های این رژیم شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی دو روز حمله 17 فلسطینی را در شهرک بیت لاهیا به شهادت رساند و حدود 100 نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله خانه های بسیاری را ویران کرده و خسارت های زیادی به درختان و اراضی کشاورزی فلسطینیان وارد کردند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018