صفحه-اصلى/فلسطين

تاکید واشنگتن پست بر گسترش دامنه مقاومت فلسطینیان پشت میله های زندان

واشنگتن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

روزنامه واشنگتن به بررسی مساله اسرای فلسطینی ـ که از 6 روز پیش در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند ـ و گسترش دامنه مقاومت آنان پشت میله های زندان پرداخته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه مقاله ای در همین زمینه از داود کتاب منتشر کرده که در آن آمده است که پس از گذشت ده ها سال از اشغال فلسطین، فلسطینیان دیگر امیدی به تحقق صلح و سازش از طریق مذاکرات با طرف صهیونیستی تحت نظارت طرف های بین المللی ندارند.

کتاب افزود که خشم و عصبانیت فلسطینیان هرگز موجب بی میلی آنان نسبت به تلاش برای رسیدن به آزادی و استقلال نشده است و هر روز شمار بیشتری از فلسطینیان دست به فعالیت های مسالمت آمیز می زند تا بدین گونه شعله امید آنان همچنان روشن و زنده بماند و بار دیگر اهمیت راه حل های مسالمت آمیز را به جهانیان یادآوری کنند.

وی اشاره کرد که بر همین اساس، جلوه های مقاومت در بین اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی نمایان شده است. هم اکنون بیش از 6500 فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که در بین آن ها 300 کودک، 500 اسیر بدون محاکمه و 13 نماینده منتخب ملت فلسطین دیده می شود.

نویسنده اشاره کرد که صدها اسیر فلسطینی از روز دوشنبه گذشته مصادف با روز اسیر فلسطین ( 17 آوریل) به رهبری اسیر مروان برغوثی و به امید بهبود وضعیت بازداشت خود دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند.

داود کتاب خاطر نشان کرد که سازمان عفو بین الملل از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی حمایت کرده و از رژیم صهیونیستی خواسته دست از سیاست های تند و غیر قانونی خود علیه آنان بردارد.

کتاب افزود که رژیم صهیونیستی از گسترش دامنه این نوع از مقاومت فلسطینیان پشت میله های زندان هراسان است و به هر شیوه ای در تلاش برای جلوگیری از گسترش آن است و در همین راستا دست به اقدامات سرکوبگرانه ای علیه اسرا زده و بسیاری از رهبران اسیر فلسطینی را در سلول های انفرادی حبس کرده است.

وی تصریح کرد که اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی هم در داخل فلسطین و هم در عرصه بین الملل مورد حمایت گسترده قرار گرفته است و رامی حمد لله نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین نیز روز سه شنبه گذشته در چادر همبستگی با اسرای فلسطینی در شهر جنین واقع در کرانه باختری مشارکت کرد.

همچنین وکلایی که از دیدار با اسرای فلسطینی منع شده اند، نیز حضور در دادگاه های رژیم صهیونیستی را تحریم کردند و تاکنون ده ها تظاهرات در داخل و خارج فلسطین به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی برگزار شده است.

این نویسنده اشاره کرد که حمایت های بین المللی از فلسطینیان در تمامی زمینه ها رو به افزایش است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018