صفحه-اصلى/فلسطين

آمریکا نام یکی از فرماندهان قسام را در لیست "تروریسم" قرار داد

واشنگتن _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد که نام یکی از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را در لیست بین المللی "تروریسم" قرار داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «به موجب ماده 1 (ب) آیین نامه اجرایی که به اعمال مجازات علیه اشخاص خارجی که خطر شدیدی را متوجه آمریکا می کنند یا امنیت شهروندان آمریکایی یا امنیت ملی و سیاست خارجی و یا اقتصاد این کشور را به خطر می اندازند و یا دست به حمله علیه اسرائیل می زنند، اشاره کرده است، این فرمانده قسام را به عنوان یک "تروریست بین المللی" قلمداد کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است که "احمد غندور" فرمانده یک "گروه تروریستی خارجی" است و فرماندهی یک تیپ وابسته به جنبش حماس در غزه را بر عهده دارد و در عملیات های مختلف علیه اسرائیل مشارکت داشته است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین غندور را به مشارکت در طراحی عملیات اسارت گلعاد شالیت نظامی صهیونیست به اسارت گرفته شده در سال 2006 و مسئولیت در قبال قتل نظامیان صهیونیست متهم کرد.

واشنگتن قبلا نیز نام 4 نفر از رهبران جنبش حماس به نام های "یحیی سنوار"، "روحی مشتهی"، "محمد ضیف" و "فتحی حماد" را در لیست تروریسم قرار داده بود.

به موجب این تصمیم وزارت خارجه آمریکا، هیچ شهروند آمریکایی یا مقیم آمریکا نمی تواند با افراد مذکور ارتباط برقرار کند و علاوه بر این، تمامی اموال و دارایی های آنها را در داخل این کشور یا در جاهایی که در حیطه اختیارات آن قرار می گیرد، مصادره می کند.

گفتنی است که واشنگتن از این سیاست علیه هر فردی که به ادعای خودش خطر شدیدی را متوجه آن می کند و احتمال ارتکاب اقدامات تروریستی توسط وی وجود دارد و امنیت شهروندان آمریکایی یا امنیت ملی این کشور را به خطر می اندازد و یا تهدیدی برای سیاست های خارجی یا اقتصاد آمریکا به شمار می رود، استفاده می کند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018