صفحه-اصلى/فلسطين

پایان رای گیری در انتخابات شوراهای شهر و روستا در کرانه باختری و قدس

رام الله _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس ستاد برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا در فلسطین درصد مشارکت در انتخابات شهرداری ها در کرانه باختری و قدس را 50 درصد اعلام کرد و از پایان را گیری در حوزه های رای گیری خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "حنا ناصر" شامگاه امروز شنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که میزان مشارکت در انتخابات در شهرهایی مانند نابلس و رام الله کمتر از شهرک ها و روستاها بود.

وی نسبت مشارکت در انتخابات شهرداری ها در نابلس را 28 درصد، البیره 24 درصد، اریحا 75 درصد، الخلیل 49 درصد و قلقیلیه را 53 درصد اعلام کرد.

ناصر اعلام کرد که ستاد مرکزی انتخابات نشستی را از طریق ویدئو کنفرانس در کرانه باختری و باریکه غزه برگزار خواهد کرد تا نتایج اولیه را تایید و اعلام کند و روند شمارش آرا با حضور نمایندگان تمامی لیست های انتخاباتی و ناظران بین المللی و عربی صورت می گیرد.

روند شمارش آرا بلافاصله پس از بسته شدن صندوق ها در 145 حوزه و شورای محلی در کرانه باختری آغاز شده است و ستاد برگزاری انتخابات تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات را 700 هزار نفر اعلام کرده است، اما بسیاری از حوزه ها شاهد حضور بسیار پایین مردم بودند.

شمار شرکت کنندگان در انتخابات در استان های مختلف کرانه باختری تا ساعت 4 عصر 274.152 نفر یعنی 35.3 درصد اعلام شده بود.

گفتنی است که جنبش های جهاد اسلامی و حماس به دنبال مستثی شدن نوار غزه از این انتخابات به دستور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، آن را تحریم کرده بودند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018