صفحه-اصلى/فلسطين

بازداشت 1 میلیون فلسطینی از بدو اشغال فلسطین

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مرکز مطالعات اسرای فلسطین از نهادهای بین المللی و حقوقی خواست اسرائیل را به خاطر تداوم جنایاتش علیه ملت فلسطین محاکمه و مجازات کنند. 
این مرکز امروز دوشنبه به مناسبت 69 امین سالروز فاجعه اشغال فلسطین با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد که مساله اسرا یکی از عمده ترین پیامدهای فاجعه اشغال فلسطین است. 
در این بیانیه آمده است که ارتش اسرائیل از آغاز اشغال سرزمین فلسطین در سال 1948 تاکنون 1 میلیون فلسطینی را اسیر کرده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی همواره تلاش می کند ادعاهای دروغین خود را به جهانیان بقبولاند.
رافت حمدونه رئیس این نهاد حقوقی نیز گفت که بدترین پیامد فاجعه اشغال فلسطین بازداشت یک میلیون فلسطینی است.
وی یادآور شد: سالروز فاجعه اشغال فلسطین در حالی فرا می رسد که 7000 فلسطینی در زندان های صهیونیستی به حبس کشیده اند، 
در میان این اسرا شماری کودک و زن و افراد سالخورده به چشم می خورد.
وی تصریح کرد: ماموران زندان های اسرائیلی به اسرا غذاهای بی کیفیت و کم می دهند، مدام آنان را بازرسی بدنی می کنند، همواره به سلول ها و بندهایشان یورش می آورند و آنان را جا به جا می کنند و به صورت عامدانه از ارائه خدمات درمانی به اسرای بیمار خودداری می کنند. 
لازم به ذکر است که 
2000 اسیر فلسطینی از هفدهم ماه گذشته در اعتراض به سیاست های غیر انسانی مدیریت زندان های اسرائیلی دست به اعتصاب غذا زده اند، این اسرا خواستار لغو حبس انفرادی و ممنوعیت الملاقات و بازداشت موقت هستند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018