صفحه-اصلى/فلسطين

اتحادیه عرب خواستار تحرک جامعه بین الملل برای نجات اسرای فلسطینی شد

قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مشاور دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی نسبت به خطرات پیش روی اسرای فلسطینی پس از 30 روز اعتصاب غذای متوالی هشدار داد و از جامعه بین الملل و تمامی سازمان ها و نهادهای بین المللی خواست رژیم صهیونیستی را به منظور تن دادن به خواسته های مشروع و عادلانه اسرا تحت فشار قرار دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سعید ابو علی از تمامی سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر و دیگر نهادهای بین المللی خواست برای رسیدگی به وضعیت اسرای اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی و خطراتی که هر لحظه آنان را تهدید می کند، فورا وارد عمل شوند. وی تاکید کرد که این سازمان ها باید رژیم صهیونیستی را ملزم به عمل به قوانین و معاهدات بین المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو نمایند.

ابو علی همچنین مداخله فوری تمامی نهادهای ذی ربط برای نجات جان اسرای فلسطینی که با وحشیانه ترین انواع شکنجه ها مواجه هستند و بسیاری از آن ها سال های طولانی تحت بازداشت موقت بوده اند، را خواستار شد و گفت که بازداشت موقت اسرا نقض صریح قوانین بین المللی است.

وی ضمن تقدیر از ثبات و پایداری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که دبیرخانه اتحادیه عرب به درخواست دبیر کل این اتحادیه به طور مستمر پیگیر آخرین تحولات اعتصاب غذای اسرای فلسطینی و رنج و محنت های آنان در زندان های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018