صفحه-اصلى/فلسطين

35 امین روز اعتصاب غذای اسرا/ هنوز هیچ مذاکره ای صورت نگرفته است

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

اسرای فلسطینی بر ادامه اعتصاب غذای سراسری خود در زندان های رژیم صهیونیستی تاکید و عنوان کردند که پس از گذشت 35 روز هنوز سازمان زندان های صهیونیستی هیچ مذاکره ای با اسرا بر سر خواسته های مشروع و عادلانه شان انجام نداده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی شامگاه دیروز شنبه در بیانیه ای تاکید کرد که با وجود انتشار اخباری مبنی بر مذاکره رژیم صهیونیستی با رهبران اسرا و دست یابی به توافقاتی به منظور توقف اعتصاب غذا در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی، هیچ مذاکره و توافقی صورت نگرفته است.

این کمیته اشاره کرد که سازمان اطلاعات و سازمان زندان های رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای انتشار اخبار و شایعات در مورد مذاکره با اسرا بکار گرفته اند تا از این طریق بتوانند بر روند اعتصاب غذای اسرا تاثیر بگذارند و اسرا را مجبور به توقف اعتصاب غذا کنند.

کمیته مذکور تصریح کرد که هدف از تمامی این تلاش ها و اقدامات به شکست کشاندن اعتصاب غذای سراسری اسرا و کم رنگ کردن همبستگی مردمی با اسرا و تحت فشار قرار دادن اعتصاب کنندگان است که دشمن صهیونیستی طی روزهای گذشته بیش از هر زمانی به این راهکار متوسل شده است اما رهبران اسرا همچنان با حکمت و درایت اعتصاب غذا را پیش می برد.

کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی خاطر نشان کرد که ثبات و انسجام بی نظیر رهبران اسرا موجب مخالفت مسئولان رژیم صهیونیستی با هرگونه مذاکره تا این لحظه و سردرگمی آنان شده است.

این کمیته اظهار داشت که ثبات و پایداری اسرای اعتصاب کننده غذا و رهبران آنان موجب شده تا زمینه دست یابی به توافقی بزرگ که هر لحظه ممن است رخ دهد و منجر به تحقق خواسته های انسانی و عادلانه اسرا شود، فراهم آید.

کمیته مذکور اشاره کرد که سازمان زندان های رژیم صهیونیستی شماری از اسرای اعتصاب کننده را پس از اینکه از نوشیدن آب نیز خودداری کردند، از زندان عسقلان به بیمارستان برزلای انتقال داده است.

این در حالی است که رسانه ها از وخامت حال اسیر سامر عیساوی و انتقال وی از سلول انفرادی زندان رمله به بخش مراقبت های ویژه این زندان خبر دادند.

لازم به ذکر است که بیش از 1800 اسیر فلسطینی از 35 روز پیش برای تحقق خواسته های مشروع و عادلانه خود دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند. مهم ترین خواسته های اسرا عبارت است از: توقف سیاست بازداشت موقت، حبس در سلول انفرادی،منع ملاقات اسرا با خانواده هایشان و عدم ارائه خدمات مناسب پزشکی به اسرا.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018