صفحه-اصلى/فلسطين

دیدار مسئولان فلسطینی و آمریکایی برای بررسی مساله اعتصاب غذای اسرا

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نمایندگان سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین و مسئولان امنیتی آمریکایی طی روزهای گذشته به منظور بحث و گفتگو در مورد مساله اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی با یکدیگر دیدار کرده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان هاآرتص ضمن اشاره به این مطلب افزود که برخی طرف های بین المللی از جمله آمریکا در تلاش برای دست یابی به تفاهماتی به منظور پایان دادن به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی هستند.

این روزنامه تصریح کرد که طرف فلسطینی در  این دیدار که مکانش مشخص نشده است، برای مسئولان آمریکایی تشریح کرده است که مساله اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در راس اولویت های ملت فلسطین قرار دارد و اهمیت ویژه ای برای آنان دارد.

آن ها همچنین گفته اند که ادامه اعتصاب غذای اسرا و به تبع آن وخامت حال اسرا می تواند موجب تشدید تنش و درگیری ها در اراضی اشغالی شود.

هیات فلسطینی در این دیدار تاکید کرد که توقف اعتصاب غذای اسرای فلسطینی به دو شرط ممکن خواهد بود: نخست برقراری منظم ملاقات اسرا با خانواده هایشان و هماهنگی با صلیب سرخ در این زمینه و دوم مکالمه تلفنی خانواده های اسرا با آنان از طریق تلفن های عمومی کنترل شده.

مسئولان فلسطینی گفته اند که در صورت تحقق این دو شرط، می توان از توقف اعتصاب غذای اسرا سخن گفت.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018