صفحه-اصلى/فلسطين

قدومی: ترامپ خود حامی تروریسم است و مقاومت را تروریست می خواند

تهران ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران بار دیگر حملات تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی ایران و مرقد امام خمینی را محکوم کرد و از درگاه خداوند رحمت و مغفرت را برای قربانیان، شفای عاجل را برای مجروحان و صبر و بردباری را برای خانواده های آنان مسألت نمود و ابراز امیدواری کرد که امنیت و آرامش در ایران و دیگر کشورهای اسلامی برقرار شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر خالد قدومی در سخنانی در کنفرانس سالانه جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار داشت که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد تا زمانی که خود اراده نکنند و برنخیزند.

قدومی تصریح کرد که طی دو هفته گذشته شاهد تراژدی ها و تحولات دراماتیک زیادی در منطقه بودیم که همگی در یک لحظه به وقوع پیوست.

وی عنوان کرد که یکی از این مسائل کمدی بی ارزشی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیش گرفته است. قدومی افزود: ترامپ تبلیغات انتخاباتی خود را با اسلام ستیزی آغاز کرد و اکنون در حرمین شریفین حاضر شده است تا برای امت اسلامی سخنرانی کند و به ما درس اسلام بدهد، آیا این یک کمدی غم انگیز نیست؟

نماینده حماس خاطر نشان کرد که ملت فلسطین هرگز از مواضع تندروانه ترامپ متعجب نشده است، زیرا مواضع او ادامه سیاست های جانبدارانه آمریکا از رژیم صهیونیستی و حمایت یک رژیم قاتل و تجاوزکار به جای قربانیان فلسطینی است.

خالد قدومی افزود مساله قابل تامل اتهام زنی های ترامپ علیه شریف ترین مقاومت در تاریخ معاصر و شریف ترین قضیه یعنی قضیه فلسطین و مقاومت عادلانه فلسطین است.

قدومی تاکید کرد که در شرایطی که ترامپ و دولت متبوعش خود از نماد تروریسم جهانی یعنی رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، حق اظهار نظر در مورد تروریسم را ندارند.

وی تصریح کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در 3 جنگ متوالی علیه باریکه غزه با سلاح های آمریکا موجب معلول شدن نزدیک به 50 هزار فلسطینی شد و طی سال های 2012 تا 2014 تحت حمایت آمریکا نزدیک به 7 هزار فلسطینی را به شهادت رساند که بیشتر آنان کودک بودند و اکنون بیش از 15 هزار کودک در نوار غزه یتیم هستند که خانواده های آنان با همدستی اسرائیل و امریکا به شهادت رسیده اند.

وی در ادامه گفت که 2 میلیون فلسطینی در شرایطی سخت در غزه زندگی می کنند و رژیم صهیونیستی تنها در جنگ 51 روزه به بیش از 40 هزار واحد مسکونی در این باریکه خسارت وارد شد که 10 هزار واحد به کلی تخریب شد، بنابراین ترامپ حق سخن گفتن در مورد تروریسم طبق مزاج و خلق و خوی جنایتکارانه خود را ندارد.

خالد قدومی تاکید کرد که ترامپ درخواست های جدی ملت تحت محاصره فلسطین برای برخورداری از یک زندگی آرام و مسالمت آمیز را نادیده می گیرد و از رژیم جنایتکار صهیونیستی حمایت می کند و مقاومت شریف فلسطین را تروریست می خواند.

قدومی تصریح کرد که عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی نمی بایست اظهارات ترامپ در مورد مقاومت را تایید کند و حماس را جنبشی تروریستی بخواند، زیرا این غیر قابل قبول است و در شأن مسئولان کشورهای عربی نیست.

وی بدترین تراژدی موجود را تفرقه و اختلافات موجود میان امت اسلامی و تمایل برخی کشورهای اسلامی و عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست. قدومی گفت که رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته  میزبان سفرای برخی کشورهای اسلامی و عربی بر سر سفره افطار بود و به زبان عربی به آنان خوش آمد گفت و از این دیدار ابراز خرسندی کرد.

قدومی افزود که آنچه امروز در میان امت اسلامی شاهد هستیم، مایه تاسف است، زیرا که دزد و سارق به عنوان صاحبان حق شناخته می شوند و اصحاق حق و مقاومت نیز تروریسم خوانده می شوند.

وی تاکید کرد که مجالی برای ابهام گویی نیست، زیرا مسلمان اگر گوشه نشین و به عبادت هم مشغول شود یا مشغول ورزش، امور علمی و فرهنگی باشد، اعم از شیعه یا سنی و با هر تابعیتی از نظر دشمنان اسلام تروریسم شناخته می شود.

خالد قدومی خاطر نشان کرد که مسلمانان باید از خواب غفلت برخواسته و دست به اقداماتی عملی بزنند و اگر گمان کنیم از سوی کشوری که حامی دشمن صهیونیستی است، خیر و برکتی به ما می رسد، کاملا به اشتباه رفته ایم و این صرفا اتلاف وقت است.

قدومی افزود که تمامی حامیان مقاومت مورد هدف قرار گرفته اند و افراد خردمند و دانا در میان حامیان مقاومت باید برنامه هایی مشترک برای مقابله با تلاش های دشمن در جهت شکست امت در پیش گیرند.

وی اظهار داشت که برخی می گویند که اختلافات بر سر مسائل منطقه ای زیاد است، اما باید گفت که این اختلافات به خاطر تفسیر و تحلیل های یکجانبه و یک طرفه ما از این مسائل است و هر کسی رویکرد و برداشت خود را صحیح دانسته و دیگران را در اشتباه می بیند در حالی که همه باید به تجزیه و تحلیل های دسته جمعی روی بیاوریم.

نماینده حماس در ایران تاکید کرد که برای این منظور دو رویکرد را باید در پیش گرفت: نخست اتخاذ رویکرد و چشم اندازی جمعی و مشترک از طریق گفتگو بین تمامی طرف ها و دوم اتخاذ طرح هایی راهبردی که نیازمند گفتگو و رایزنی های طولانی مدت است.

خالد قدومی تصریح کرد که فرصتی برای طرح مجدد مسائل و اختلافات گذشته نیست و این کار صرفا با هدف متهم کردن برخی طرف ها صورت می گیرد و نتیجه ای در پی نخواهد داشت و بهتر این است که گذشته عاملی برای وحدت باشد و اختلاف نظرها در نهایت به توافق منجر شود نه تفرقه و اختلاف.

قدومی اظهار داشت که برخی کشورهای بزرگ در منطقه می توانند روابط دوجانبه اقتصادی را با میلیاردها دلار تقویت کنند و در مسیر احیای روابط سیاسی دوجانبه قدم برداشته و بر سر پرونده های منطقه ای مورد اختلاف به تفاهم برسند و معادلات موجود در منطقه را تغییر دهند به گونه ای که به نفع منطقه و امنیت و آرامش آن باشد و به رغم چالش های ایجاد شده و بحران های موجود در سرتاسر دنیا، بنده معتقدم که فرصتی حقیقی برای تبدیل این چالش ها به فرصت وجود دارد.

وی تاکید کرد که ما فلسطینیان به دنبال خیر و برکت امت اسلامی و امنیت و آرامش هم برای آنان هم برای خود هستیم و همانا وحدت امت اسلامی و عربی مایه قدرت ملت فلسطین است و تفرقه و اختلافات آن ها نیز موجب قدرت گرفتن بیشتر دشمن صهیونیستی خواهد شد.

قدومی خاطر نشان کرد که امت اسلامی دیدند که رژیم صهیونیستی تنها دشمن ملت فلسطین نیست، بلکه موجب فتنه انگیزی و ویرانی در کشورهای اسلامی و عربی نیز شده است و اختلافات زیادی را میان آنان به وجود آورده است.

وی در پایان تاکید کرد که ملت فلسطین به مقاومت ادامه می دهد و همانطور که خداوند وعده داده است به پیروزی دست خواهد یافت.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018