صفحه-اصلى/فلسطين

نشست خبری روز جهانی قدس و متغیرات منطقه برگزار شد

تهران ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نشست خبری روز جهانی قدس و متغیرات منطقه امروز چهارشنبه با حضور دکتر خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، جمعی از کارشناسان و تحلیلگران خاورمیانه و خبرنگاران در ساختمان جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در تهران، دکتر خالد قدومی به عنوان نخستین سخنران این نشست گفت: ترامپ تبلیغات انتخاباتی خود را بر اساس نفرات زایی و اسلام هراسی پیش برد، ولی می بینیم همین فرد در حرمین شریفین از اسلام دفاع می کند آیا این یک کمدی نیست؟ این موضع ترامپ برای ما عجیب نبود چون تداوم سیاست های آمریکاست. همان سیاست های جانبدارانه از رژیم کودک کش صهیونیستی و حمایت از جلاد در مقابل قربانی است. 
وی افزود: آنچه غیر منتظره بود کف زدن برخی برای گزافه گویی های ترامپ برای اتهام زنی به مقاومت مقدس فلسطینی است. ترامپ حق ندارد در مورد تروریسم نظر بدهد. ترامپ و کشورش از سرکرده تروریسم جهانی که همان رژیم صهیونیستی است حمایت می کند. 
نماینده حماس با اشاره به خسارات جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت: رژیم صهیونیستی در سه تجاوز به نوار غزه حدود 50000 فلسطینی را با سلاح های آمریکایی دچار معلولیت کرد. این رژیم کودک کش حدود 7000 فلسطینی را در دو جنگ اخیر به شهادت رساند که بخش زیادی از این شهدا کودک بودند. 
وی ادامه داد: ترامپ از تروریسم چه می داند ؟ تروریسم حقیقی همین است. کسی که از سرزمین، مردم و کاشانه اش حمایت می کند تروریسم نیست. من نمی دانم چرا زبان عرب ها در زمان سخنرانی ترامپ گره خورد. دو میلیون نفر در غزه زندگی می کنند که توسط ماشین جنگی صهیونیستی آمریکایی 40000 خانه آن ها ویران شد.
خالد قدومی با اشاره به اتهام زنی های وزیر امورخارجه عربستان گفت: نمی توان از اظهارات عادل جبیر وزیر امور خارجه عربستان گذشت  که حماس را تروریست خواند، این اقدام جبیر خارج از اخلاق و خوی عربی اسلامی بود. 
وی گفت: جای تعجب است که این رژیم منحوس به عنوان حکمیت میان کشورهای منطقه دربیاید و ببینید کار به کجا رسیده و رژیم صهیونیستی وقاحت را به کجا رسانده که در توئیتی می گوید این بار سعودی ها در مکه مکرمه برای پیروزی ما دعا خواهند کرد. دیروز هم خبری منتشر شد که رئیس رژیم صهیونیستی در خانه خود میزبان افطار سفرای کشورهای اسلامی بوده و در این مراسم افطار گفته است که جای بسی خوشبختی است که در خانه خودتان هستید یعنی خانه رژیم صهیونیستی. 
نماینده حماس تاکید کرد: این چیزی که امروز حاصل شده است یک تراژدی است که دزد صاحب حق می شود. هدف از این کار نشانه رفتن به سوی مقاومت و ادامه یافتن حیات رژیم صیونیستی است. 
وی خاطر نشان ساخت: باید بدانیم بسیار ساده لوحانه است که از جانب کسی که دشمن ما را یعنی اسرائیل حمایت می کند به ما خیری برساد، ساده اندیشی است که وقت را به هدر بدهیم و تنها راه این است که با یکدیگر متحد شویم.امروز هر کس به مقاومت ایمان داشته باشد، در سیبل حمله دشمن قرار می گیرد، از هر قوم یا ملیتی که باشد، بنابراین نسخه تجویز شده وحدت است. شاید برخی بگویند اختلاف بر سر پرونده های منطقه ای بسیار است، اما تنها راه این است که بنشینیم و گفت و گو کنیم، چون در تحلیل یکسویه هر کس خود را محق می داند و طرف مقابل را خطاب قرار می دهد و این فاصله بیشتر می شود، آنچه امروز به آن احتیاج داریم که دور یک میز بنشینیم و راه حل برای نجات امت را پیدا کنیم. 
دکتر خالد قدومی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اخبار منتشره در مورد سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران، گفت: انتخابات دفتر سیاسی به تازگی انجام شده است و ایشان هم اکنون در غزه هستند و به طور حتم با خروج از غزه سفری به کشورهای اسلامی از جمله ایران خواهند داشت.
نماینده حماس در پایان گفت: ما در فلسطین برای همه خیر می خواهیم و برای فلسطینیان آرامش و امنیت و وحدت مسلمانان و عرب ها را موجب تضعیف رژیم صهیونیستی می دانیم و تفرقه را عامل تقویت این رژیم. به خدا سوگند امت می داند که رژیم صهیونیستی نه تنها دشمن فلسطین است، بلکه مایه فتنه انگیزی در کشورها و امت اسلامی است. اطمینان می دهم که ملت فلسطین تا تحقق آرمان خود در صحنه باقی خواهد ماند. 
از سوی دیگر، دکتر حسین رویوران معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در جمع بندی مطالب عنوان شده یادآور شد که برخی از کشورهای منطقه می خواهند اسرائیل را به عنوان یک هم پیمان معرفی کنند نه به عنوان یک دشمن تا هر اقدامی که می خواهد انجام دهد.
وی افزود: ما از اینکه نیروهای مقاومت را در منطقه توسط برخی از کشورهای اسلامی با عنوان تروریستی شناخته می شوند، شگفت زده شده ایم و این نشان از عمق توطئه در منطقه دارد. 
رویوران خاطرنشان ساخت: استمرار رژیم صهیونیستی مرهون حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی غرب است و مسئله فلسطین زمانی به نتیجه میرشد که جهان اسلام به تکلیف خود عمل کند و به حمایت همه جانبه از مسئله فلسطین بپردازد. 
ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران نیز با اشاره به تحولات اخیر منطقه و ایده تشکیل ناتوی عربی گفت که هدف از این تشکیل ناتو عربی برخورد با تمامی کسانی است که در منطقه مقاومت می کنند. 
وی افزود: در زبان سیاسی یک انحراف سیاسی بزرگ و در زبان دینی کفر و گمراهی. اسلام فقط نماز و روزه نیست، اسلام یک جهت گیری سیاسی است و در همین راستا، در قرآن گفته شده که یهود و نصاری را دوست خود قرار ندهید. 
نماینده جهاد اسلامی افزود: ناتوی عربی برای حذف مساله فلسطین است،اما این مساله دور از دسترس است، چرا که عمق جهان عرب و اسلام نمی تواند مساله فلسطین را در نظر نگیرد و این مساله را بپذیرد. همان طور که شاهد انشقاق در نشست شوم در عربستان سعودی بودیم. 
ابوشریف  تاکید کرد: روز قدس روزی است که رویکرد ما به مساله فلسطین وقدس باشد و این نشان دهند خط واقعی امت اسلام است، نه خط ناتوی اسلامی به ریاست ترامپ. قدس و مسجد الاقصی قبله سیاسی مسلمانان است. دشمن واقعی آن هم دشمن صهیونیستی است.
وی با استقبال از پیشنهاد شب گذشته وزیر خارجه امور خارجه ایران مبنی بر دعوت برای گف و گوی فراگیر و همه جانبه افزود : جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور محوری با امکانات فراوان می تواند چنین کاری را انجام دهد. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در پایان عنوان کرد: ما به عنوان جنبش اسلامی به این کاری نداریم که شیعه است یا سنی. اگر رویکرد آن فرد به سمت فلسطین باشد درست است و اگر خلاف آن باشد نادرست و ضد  اسلام. این همان فلسفه روز قدس است که امت متحد شود در برابر دشمنان داخی و خارجی. ما قصد حمله و تعدی به کسی را نداریم و فقط می خواهیم از خود دفاع کنیم. 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018