صفحه-اصلى/فلسطين

حرکت کشتی کمک رسانی ترکیه ای به سمت نوار غزه

آنکارا ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یک کشتی کمک رسانی ترکیه ای فردا یکشنبه از بندر "مرسین" در جنوب ترکیه به سمت منطقه محاصره شده باریکه غزه حرکت می کند.

به گزارش بخش ترکی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "ویسی قایناق" معاون نخست وزیر ترکیه خاطر نشان کرد که «ترکیه با ارائه این کمک های بشردوستانه سعی در کاهش درد و رنج شهروندان مظلوم فلسطینی و خوشحال کردن آنها در ماه مبارک رمضان را دارد.»

قایناق با اشاره به اینکه «این کمک های بشردوستانه به دستور "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه آماده شده اند» تصریح کرد که «کشتی های حامل کمک های ترکیه تنها کمک های بشردوستانه با خود همراه ندارند، بلکه حامل عشق و علاقه و حمایت های ملت ترکیه از ملت فلسطین است».

وی افزود "سازمان همکاری اقتصادی و توسعه" (OECD) در سال 2015 اعلام کرد که ترکیه بیشترین کمک ها را به افراد نیازمند در سراسر جهان انجام داده است.

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین اعلام کرد که آنکارا گام های مهمی در عرصه های اقتصادی و سیاسی و نیز اجتماعی انجام داده است و از مظلومان در هر جای دنیا حمایت می کند.

ترکیه در قالب توافقات امضا شده با رژیم صهیونیستی در تاریخ 27 ژوئن گذشته در چندین نوبت کمک های بشردوستانه به نوار غزه ارسال کرده است.

کشتی کمک رسانی که قرار است فردا به سمت نوار غزه حرکت کند "أکو استیلا" نام دارد و 50 هزار دست لباس، 20 هزار بسته لوازم التحریر، 18 هزار بسته بازی مخصوص کودکان و 50 هزار بسته غذایی را با خود حمل می کند.

این کشتی همچنین حامل دهها دستگاه دوچرخه، 5 هزار تن آرد، 100 تن بیسکویت و شکلات و کیک، لباس های عید و 100 دستگاه ویلچیر است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018