صفحه-اصلى/فلسطين

با صدور بیانیه‌های جداگانه انجام شد؛

دعوت از ملت شریف ایران برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس

تهران ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان تعداد زیادی از تشکلها، نهادها و شخصیتها و چهره های مطرح سیاسی در ایران با صدور اطلاعیه و بیانیه و انجام مصاحبه، آحاد مردم را به حضور پرشور و گسترده و دشمن‌شکن در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری های ایران، دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهور ایران با دعوت از همه مردم ایران برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اختلافات منطقه و جهان اسلام را به نفع صهیونیسم و تروریسم دانست و گفت: برای مهار صهیونیسم و تروریسم در منطقه، وحدت دنیای اسلام باید تقویت شود. وی تاکید کرد: جهان موضوع فلسطین را فراموش نمی‌کند.

مجلس خبرگان رهبری ایران هم در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس با دعوت از آحاد مردم ایران، جهت شرکت در این راهپیمایی تصریح کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس که میراث ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ امام خمینی (ره) است، وظیفه شرعی و دینی است.

خانه احزاب ایران نیز با صدور بیانیه‌ای از مردم دعوت کرد در مراسم راهپیمایی روز قدس حاضر شوند.

همچنین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، قدس شریف را پاره تن اسلام و مصداق وحدت و استکبارستیزی جهان اسلام و غفلت از آن را تحقق رویای شوم اسرائیل غاصب در یهودی سازی بیت‌المقدس دانست. در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شد: روز قدس موهبتی برای رسوایی چهره استکبار است.

وزیر دفاع ایران با تاکید بر حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری یعنی جهانی عاری از رژیم صهیونیستی و این را جهان اسلام در روز قدس فریاد می کشد؛ چراکه امروز منشاء و سرچشمه همه گرفتاری‌ها، خشونت‌ها و ناامنی‌ها در جهان اسلام؛ بلکه سراسر جهان، رژیم جعلی و جانی صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکای جهانخوار است. سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان تاکید کرد: مردم ایران پاسخی کوبنده به تهدیدات تروریسم جهانی خواهند داد.   
جهاد دانشگاهی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم جهت حضور در راهپیمایی روز قدس بر این موضوع که جمهوری اسلامی ایران هرگز دفاع از حق و عدالت را به خاطر میل قدرت های استکباری کنار نمی‌گذارد، تأکید کرد
.
کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ایران هم به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: روز قدس میراث گران‌بهای رهبر فقید جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) است. این روز، روز کنار گذاشتن همه سلیقه‌هاست. روز بازتاب خشم خروشان همه آزادی خواهان و مظلومان جهان بر علیه رژیم صهیونیستی و هر چه فرهنگ اشغال و اشغال‌گری است
.
جامعه روحانیت مبارز ایران هم به مناسبت فرارسیدن روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: امت اسلام در این سال ها هم با استکبار رویارو بوده، هم از دروغ آشکار حقوق بشر جهانی رنج برده و هم از بی خبری نااهلانی افسوس خورده که فقط نام مسلمانی بر خود دارند
.
حزب مردم سالاری نیز طی اطلاعیه‌ای از مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد
.

همچنین شورای نگهبان امت اسلامی را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواند و طی بیانیه‌ای ضمن بزرگداشت روز جهانی قدس و تجدید اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از جنایات فجیع رژیم صهیونیستی، امت اسلامی را به حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس فراخواند.

در همین راستا، سازمان حج و زیارت با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، رژیم صهیونیستی را محکوم به زوال دانست. در بیانیه سازمان حج و زیارت با بیان اینکه رژیم صهیونیستی محکوم به زوال است، آمده است: روز «قدس» روز حمایت از مردم ستم‌دیده فلسطین و روز فریاد آزادی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی است.
حزب موتلفه اسلامی نیز
با صدور پیامی به مناسبت روز قدس تاکید کرد: ما به پیروی از امام (ره) و مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس به همراه ملت ایران و ملت های مظلوم جهان به خیابان‌ها خواهیم آمد و فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر اسرائیل» سرخواهیم داد.
وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی آمده است:روز قدس از روز های بسیار مهم و تعیین کننده است، سال های متمادی است که سعی می شود مسئله قدس فراموش شود، روز قدس درست  تیری است به قلب این توطئه
.
سید حسن خمینی، یادگار امام راحل هم
با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش، روز قدس را روز دفاع از مظلوم دانست و نوشت: روز قدس روز دفاع از مظلوم است و عدالت خواهان هرگز بر زخم فلسطین چشم نمی پوشند.

امیر عبدالهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل نیز  در صفحه شخصی خود در توئیتر با بیان اینکه اسرائیل غاصب و تروریست پرور ماندنی نیست، نوشت: قدس قبله اول مسلمین است. با قدرت در کنار مردم مقاوم فلسطین می‌مانیم. اسرائیل غاصب و تروریست‌پرور، ماندنی نیست.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018