صفحه-اصلى/فلسطين

مصر با ارسال سوخت به نوار غزه خشم محمود عباس را برانگیخت

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

آنچه را که تشکیلات خودگردان فلسطین تصور نمی کرد، اتفاق افتاد، دیروز مصر نخستین محموله سوخت خود را جهت راه اندازی نیروگاه برق نوار غزه به این منطقه ارسال کرد. این نیروگاه به دستور محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله و به منظور مجازات مردم باریکه غزه و جنبش مقاومت اسلامی حماس تعطیل شده بود. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فسطین، اکنون بحث بهبود مناسبات میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و مصر در حد یک نوشته نیست و به زعم تشکیلات رام الله یک خوراک تبلیغاتی نیست، بلکه یک واقعیت به شمار می رود، مصر با  ارسال سوخت از حجم و حدت و شدت عمده ترین بحران جاری نوار غزه کاست، مقامات قاهره می دانند که ارسال این سوخت موجب برانگیخته شدن خشم عباس می شود و توطئه های آن علیه مردم باریکه غزه را به شکست می کشاند.
اعضای کمیته اداری غزه که عباس خواستار انحلال بود دیروز اولین محموله سوختی را که بالغ بر یک میلیون لیتر بود تحویل گرفتند.  

این کمیته پس از دریافت محموله سوختی یک نشست خبری برگزار کرد که این کنفرانس بنا به درخواست مصر برگزار شد، ارتباط مستقیم مسئولان مصری با این کمیته به منزله به رسمیت شناختن این کمیته است.

تماس ها و هماهنگی ها و ارتباط در برهه آینده برای اجرایی کردن توافقات به عمل آمده میان هیات حماس و مسئولان مصری در جریان سفر اخیر این هیات به قاهره در حوزه های اقتصادی و امنیتی، میان نهادهای دولتی تحت مدیریت این کمیته و مسئولان ذیربط مصری صورت خواهد گرفت. 
قدر مسلم اینکه پایبندی مصر به تعهدات خود در قبال غزه موجب بهبود مناسبات میان مصر و حماس می گردد و این همان مساله ای است که توفیق ابونعیم یکی اعضای این هیات به آن اشاره کرد.

ارسال سوخت مصری به نوار غزه یک ضربه بزرگ به توطئه محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله علیه نوار غزه زد. 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018