صفحه-اصلى/فلسطين

تحلیلگر صهیونیستی: قسام در اندیشه اسارت نظامیان اسرائیلی است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

تحلیلگر نظامی صهیونیستی اظهار داشت که گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در اندیشه عملیاتی جدید برای اسارت نظامیان اسرائیلی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، امیر بوخبوط تحلیلگر نظامی پایگاه خبری عبری زبان "والا" به مناسبت گذشت 11 سال از اسارت جلعاد شالیت سرباز اسرائیلی به دست گردان های قسام که در نهایت در سال 2011 در مقابل آزادی بیش از هزار اسیر فلسطینی آزاد شد، تاکید کرد که انگیزه حماس برای اسارت نظامیان اسرائیلی اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

بوخبوط افزود که هرگاه حماس کوچکترین نقطه ضعفی را در مناطق مرزی حس کند، سعی می کند از آن به نفع خود بهره برداری کند و اکنون این سوال مطرح است که آیا ارتش اسرائیل به جمع آوری اطلاعات اکتفا می کند یا زمان آن رسیده تا دست به اقدامی عملی برای جلوگیری از هرگونه عمل و اقدام طرف مقابل (قسام) بزند.

وی اظهار داشت که جنگ 51 روزه غزه در تابستان 2014 ثابت کرد که حماس قادر به اسارت نظامیان اسرائیلی حتی در شرایط جنگی نیز هست، همانگونه که هدار گولدن و آرون شائول را در این جنگ اسیر کرد و سوالی که مطرح است این است که توان ارتش اسرائیل برای جلوگیری از اسارت نظامیان خود چقدر است؟

این تحلیلگر صهیونیستی خاطر نشان کرد که این سوال متوجه یهودا فاکس فرمانده تیپ غزه، ایال زامیر فرمانده منطقه جنوبی ارتش و حتی رئیس ستاد مشترک ارتش و نخست وزیر اسرائیل نیز هست.

امیر بوخبوط تصریح کرد که تنها مساله ای که فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه بر سر آن اتفاق نظر دارند، موضوع اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی است و  اعتصاب غذای اخیر اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به رهبری مروان برغوثی این مساله را ثبات کرد، به همین خاطر انگیزه های حماس برای اسارت مجدد نظامیان اسرائیلی بیش از گذشته است.

سناریوهای عملیات اسارت قسام

امیر بوخبوط در رابطه با سناریویی احتمالی قسام برای اسارت نظامیان اسرائیلی گفت که این سناریوها مبتنی بر اسارت از طریق تونل ها یا در منطقه سینا و یا از طریق دریا است، زیرا کماندوهای دریایی قسام در تابستان سال 2014 ثابت کرد که توانایی رسیدن به سواحل زیکیم و حمله به نیروهای زرهی صهیونیستی را دارد و از آن زمان تاکنون حماس به وسایل و تجهیزات پیشرفته غواصی دست یافته و از موتورسیکلت در داخل تونل ها استفاده می کند و تمامی این مسائل و سناریوها می تواند در آن واحد به وقوع بپیوندد.

بوخبوط اظهار داشت: آیا ارتش اسرائیل به جمع آوری اطلاعات و تقویت توان بازدارندگی خود در برابر حماس اکتفا می کند یا اقدام به ساخت دیوار در زیر زمین برای جلوگیری از گسترش دامنه تونل های حماس خواهد کرد و یا زمان آن رسیده تا اقداماتی عملی انجام گیرد و موضوع عملیات نظامی جدید برای جمع اوری اطلاعات مهم و حساس از نوار غزه بررسی شود تا جلوی هرگونه اقدام حماس گرفته شود؟

قسام در حال ارزیابی ارتش است

این تحلیلگر صهیونیستی تصریح کرد که حماس به خوبی ارتش رژیم صهیونیستی را ارزیابی کرده است و از هیچ تلاشی برای تقویت توان نظامی خود دریغ نمی کند و در مناطق مرزی برج های مراقبت احداث کرده و به طور شبانه روزی در حال جمع اوری اطلاعات از نیروهای ارتش است و علاوه بر این در مناطق مرزی گشت زنی می کند و از وسایل و تجهیزات پیشرفته برای تحت نظر گرفتن تحرکات ارتش استفاده می کند.

امیر بوخبوط تاکید کرد که حماس حتی در عرصه حملات سایبری نیز توان خود را ارتقا بخشیده است و نیروهای ارتش را به دقت تحت نظر دارد و وضعیت آن ها را بررسی و ارزیابی می کند تا اینکه لحظه موعود برای عملیات اسارت فرا برسد.

 

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018