صفحه-اصلى/فلسطين

رهبر انقلاب اسلامی ایران در خطبه های عید فطر

فلسطین مساله اول جهان اسلام/ مبارزه با رژیم صهیونیستی بر همه واجب است

تهران ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که امروز مبارزه با رژیم صهیونیست برای دنیای اسلام واجب و لازم است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آیت الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در خطبه های نماز عید سعید فطر در دیدار عیدانه مسئولان، قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی، «تفرقه و اختلاف» را مهمترین مشکل و جراحتی بزرگ بر پیکره دنیای اسلام خواندند و با اشاره به نقش دشمنان اسلام در برافروختن آتش اختلافات، افزودند: اتحاد و پرهیز از تفرقه به نفع همه کشورهای اسلامی است و باید با همدلی حول مسئله فلسطین بعنوان مسئله اول دنیای اسلام، از کمرنگ یا فراموش شدن آن جلوگیری کرد.
ایشان راهپیمایی روز قدس و حضور پر شور و عظیم مردم ایران در تهران و شهرهای مختلف کشور در دفاع از ملت فلسطین را نمونه‌ای افتخارآفرین از اتحاد اسلامی برشمردند و گفتند: معنای وحدت اسلامی همین است که مردم شیعه و روزه‌دار با چنین شکوه و عظمتی به خیابانها می‌آیند و با فلسطینیان که اهل سنت هستند، ابراز همدلی و همدردی می‌کنند.
آیت الله خامنه‌ای، کمرنگ کردن و به‌فراموشی سپردن مسئله فلسطین را خطری بزرگ خواندند و خاطرنشان کردند: فلسطین، مسئله اول دنیای اسلام است ولی برخی کشورهای اسلامی بگونه‌ای عمل می‌کنند که قضیه فلسطین نادیده گرفته و به فراموشی سپرده شود.
رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به غصب کشور اسلامی فلسطین و بیرون راندن یک ملت از خانه و سرزمین خود، افزودند: بر اساس فقه اسلامی، در مقابل تسلط دشمن بر سرزمین اسلامی، همه مسلمانان موظف به مبارزه و جهاد به هر شکل ممکن هستند و به همین علت، امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی بر همه دنیای اسلام لازم و واجب است.
وی با انتقاد از سرباز زدن برخی کشورهای اسلامی از این مبارزه، ملت ایران را در انجام وظیفه هوشیار و بیدار دانسته و افزود: دنیای اسلام به اتحاد و ائتلاف نیاز دارد و ملت‌های مسلمان غالباً نیز با یکدیگر همدل هستند و این دولت‌ها هستند که باید به وظایف خود عمل کنند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018